Entitats que gestionen els menjadors escolars reclamen compensacions al Govern per l'impacte de la 6a onada

Actualitzat

ACN Barcelona - La Confederació, que agrupa entitats no lucratives que gestionen els menjadors escolars a Catalunya, reclama al departament d'Educació i al Govern compensacions per l'impacte de la sisena onada. A través d'un comunicat, l'organització ha informat que les entitats "estan ofegades" pel sobrecost que ha suposat la baixa del 20% dels monitors durant el gener, ja que han hagut de ser substituïts a càrrec seu. Segons La Confederació, la situació és "insostenible" perquè l'increment de confinaments dels infants també ha representat una caiguda dels ingressos previstos, que en alguns casos han caigut un 26%. Davant d'això, ha lamentat que Educació es desentengui del desequilibri econòmic i li reclama "mesures de compensació extraordinàries".

La Confederació ha denunciat "la manca de previsió del Govern" que es posés en marxa el curs 2021-2022 sense preveure cap partida pressupostària destinada a possibles incidències provocades per la pandèmia. Segons les entitats que gestionen el servei de menjador, el sector ja va alertar d'aquesta situació el setembre, però "les demandes no van ser considerades amb l'argument que el nou curs s'iniciava amb total normalitat". Per tot plegat, han instat al Govern a "desplegar els instruments necessaris per contribuir a la seva sostenibilitat i minimitzar l'impacte econòmic dels sobrecostos" que ha d'assumir el sector del lleure educatiu, molt castigat per la pandèmia.

Anar al contingut