Edició 2107

Edició 2107

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 02 de maig del 2024

Les entitats del tercer sector reclamen accelerar l’aprovació de la llei que els ha de “reconèixer”

- Publicitat -

ACN Barcelona – La Taula del Tercer Sector i La Confederació Empresarial han instat els grups parlamentaris a accelerar l’aprovació de Llei del Tercer Sector, una norma que busca “reconèixer” la feina de les entitats socials, assegurar la seva participació en les polítiques públiques i garantir un finançament “just i adequat”. La proposició de llei es va registrar al Parlament de Catalunya el maig del 2022 i, finalment, aquest dimarts ha tingut lloc l’última ponència. A partir d’ara, s’obre el període d’esmenes per part dels grups parlamentaris. Tanmateix, PSC, ERC i Junts s’han mostrat convençuts que el marc normatiu s’aprovarà en el que queda de legislatura. “És una llei essencial i urgent pel sector”, ha defensat Francina Alsina, presidenta de la Taula.

La llei del Tercer Sector Social va entrar al Parlament per a la seva tramitació el maig del 2022, després que la Taula del Tercer Sector Social i La Confederació Empresarial del Tercer Sector la registressin. Des d’aleshores, ambdues entitats han denunciat en reiterades ocasions el retard en la tramitació d’aquesta.

Publicitat

En l’última ponència sobre la proposició de llei, la presidenta de la Taula del Tercer Sector, Francina Alsina, i el president de La Confederació, Jordi Roman, han subratllat que el sector reclama la tramitació de la llei davant la necessitat de tenir un marc legal que reconegui la feina i contribució “essencial” de les entitats socials a l’hora de garantir drets, el benestar i la protecció de les persones en situació o risc d’exclusió social. El text normatiu també asseguraria la seva participació en el disseny i creació de les polítiques públiques i que se’ls doti d’un finançament “just i adequat”, tot i que aquesta no va acompanyada de pressupost.

La norma beneficiaria i donaria empara a 3.000 entitats socials, més de 100.000 treballadors i gairebé dos milions de persones a qui les entitats donen servei.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes