El Tercer Sector Social de Catalunya condemna la inhabilitació del president Quim Torra

FCVS
Autor/a:
Rubén Escobar
El Tribunal Suprem ha ratificat la inhabilitació del president de la Generalitat, Quim Torra. Font: Wikimedia Commons

Autor/a:
Rubén Escobar
FCVS

Resum:

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i La Confederació afirmen que la decisió del Tribunal Suprem suposa un nou atac a les institucions catalanes.

El Tercer Sector Social de Catalunya ha lamentat avui la inhabilitació del president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra. En aquest sentit, la Taula del Tercer Sector i La Confederació han afirmat que la decisió del Tribunal Suprem suposa un nou atac a les institucions catalanes i als seus representants democràticament escollits per la ciutadania, així com una judicialització de la política.

“La decisió deixa al país en una situació de transitorietat especialment greu en un moment de crisi econòmica i social derivat de la pandèmia de la Covid-19“, han afirmat en un comunicat. Segons han expressat ambdues entitats, per al Tercer Sector Social és fonamental tenir unes administracions públiques amb qui poder interlocutar, i per tant, necessita de forma urgent un Govern plenament efectiu.

En aquesta línia, han destacat la necessitat de tenir un Govern amb capacitat de gestió i desplegament de polítiques que garanteixin la cobertura de les necessitats socials del país, en especial d’aquelles polítiques adreçades a poder garantir l’atenció a les persones més vulnerables.

Des de La Confederació, el seu president Joan Segarra ha recordat que els conflictes polítics s’han de resoldre políticament, i no judicialment. “La decisió d’inhabilitar Quim Torra situa a l’acció social en una situació d’extrema gravetat, necessitem tenir un Govern fort i efectiu que pugui prendre decisions“. Per últim, ha demanat a les forces parlamentàries de Catalunya que de manera immediata es convoquin eleccions per poder garantir un Govern estable.

El Tribunal Suprem ha ratificat aquest migdia la inhabilitació per un delicte de desobediència al president de la Generalitat, emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). En concret, la inhabilitació i condemna d‘un any i mig sense poder exercir cap càrrec públic s’ha produït per la desestimació de Quim Torra de retirar la pancarta sobre els presos polítics i els llaços grocs al Palau de la Generalitat durant la campanya electoral de l’abril del 2019.

La Junta Electoral Central va emetre una ordre per a la retirada dels símbols polítics, rebutjada pel president de la Generalitat, per segons afirmaven garantir la neutralitat política durant la campanya. A més de la inhabilitació, a la condemna se li afegeix una multa de 30.000 euros per delicte de desobediència comès per una autoritat o funcionari públic. Quan Torra rebi la notificació del TSJC i el cessament es publiqui al BOE, el vice-president Pere Aragonès assumirà el càrrec interinament fins a la convocatòria de noves eleccions.

Afegeix un comentari nou