Edició 2093

Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

La Confederació del Tercer Sector reclama un pla de xoc urgent per assegurar la sostenibilitat econòmica d’entitats

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya ha reclamat un pla de xoc urgent per assegurar la sostenibilitat econòmica de les entitats. L’organització ha defensat que davant la crisi del coronavirus les entitats estan mostrant la seva capacitat “sobrada” de donar resposta a les necessitats socials emergents, adaptant-se a la nova situació, i han alertat que les situacions de necessitats s’incrementaran. Alerten però que la crisi els ha agafat “baix de defenses després d’una dècada de retallades i d’infrafinançament crònic”. Davant d’això, demanen ajudes directes, que es paguin factures i subvencions pendents i que s’incrementi la dotació econòmica als serveis socials en els pressupostos del 2020.

Les organitzacions estan estudiant l’impacte econòmic i organitzatiu de la crisi en el sector però a curt termini demanen el “ferm compromís” de les administracions públiques amb mesures com activar immediatament línies d’ajuts directes i específics per cobrir els perjudicis econòmics derivats de la pandèmia, reduir el termini de pagament de factures de serveis a 30 dies i no a 60, apel·lar a tots els òrgans de contractació a no suspendre els contractes de servei d’atenció a les persones i blindar els serveis d’atenció a les persones de retallades de fons provinents de l’Estat. Expliquen que el sector està format per prop de 3.000 organitzacions sense afany de lucre, amb 97.000 professionals, el 75% dels quals són dones; i que atenen a més d’un milió i mig de persones a Catalunya. Afegeixen que són majoritàriament petites i mitjanes empreses i, com a tal, estan patint l’impacte de la crisis sanitària, social i econòmica “en primera persona i en totes les seves dimensions”. Les entitats expliquen que aquests dies membres del Govern han reconegut mançanes en el sistema de serveis socials que elles portaven una dècade denunciant sense obtenir resposta política clara al respecte. El president de La Confederació, Joan Segarra, ha explicat que fa un any quantificaven en 600 MEUR la dotació pressupostària necessària per recuperar la dècada pèrdua en matèria de tarifes dels serveis públics, una recuperació “imprescindible” per assegurar la qualitat de l’atenció, la sostenibilitat del serveis i la millora de les condicions laborals dels professionals. Afirmen que els pressupostos del 2020, amb un augment de 35 MEUR per l’increment de tarifes, són “absolutament necessaris però altament insuficients” i que consoliden el sector social com a germà pobre de l’Estat del Benestar. Les entitats exigeixen un reconeixement a la tasca desenvolupada pels milers d’entitats socials i professionals que estan treballant “més enllà” de les seves possibilitats en condicions “extremadament dures”. “Un reconeixement que, entre d’altres qüestions, ha de passar necessàriament per un pla de xoc de mesures econòmiques específiques per pal·liar els efectes de la pandèmia, sens dubte sanitària, però també social i econòmica, de la covid-19”, apunten. El pla ha de ser “complementari” al que reclamaven la setmana passada per atendre les persones vulnerables.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes