La Confederació premia FEDAIA, Escoltes Catalans, Metges del Món i Actua SCCL

Autor/a:
FCVS
Foto de família de l'equip de La Confederació i de les entitats premiades. Font: La Confederació
Un moment de l'entrega de premis de la Confederació que es va celebrar al Born Centre de Cultura i Memòria, a Barcelona. Font: La Confederació

La Confederació premia FEDAIA, Escoltes Catalans, Metges del Món i Actua SCCL

Autor/a:

Resum:

Amb vint-i-dues entitats sòcies representatives de més d’un miler d’associacions, cooperatives d’iniciativa social i fundacions, La Confederació fa vint-i-cinc anys.

“Han estat vint-i-cinc anys mirant de contribuir i posar el nostre granet de sorra a una societat més justa i equitativa”, va resumir la presidenta de La Confederació, Helena Fontanet, la raó de ser de la institució en l’acte de celebració de l’aniversari celebrat al Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona el 20 d’octubre al vespre. “Som un projecte col·lectiu -hi va afegir- amb un engranatge que es mou amb un propòsit col·lectiu i aquesta és la nostra gran fortalesa i riquesa”.

En el mateix acte es van entregar els Premis La Confederació, que arriben a la sisena edició. ‘Construïm FEDAIA’, de la Federació d’Entitats d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència (FEDAIA); ‘Transició Feminista’, d’Escoltes Catalans; ‘Ella App’, de Metges del Món i ‘Coop_era’, d’Actua SCCL han estat les iniciatives premiades aquesta vegada. A més, es va atorgar un accèssit al programa ‘Llars El Pas’, de l’Associació Punt de Referència.

Els Premis La Confederació tenen la voluntat de donar visibilitat i reconèixer el valor d’aportació del Tercer Sector Social i alhora promoure, sempre que sigui possible, la rèplica de bones pràctiques i experiències a altres organitzacions del sector.

“Hem de cuidar el tresor que suposa el Tercer Sector Social. Això té a veure amb polítiques, però també amb una convicció fonamental que té el Tercer Sector Social: calidesa, compromís, implicació i anticipació de demandes i necessitats", va exposar el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, després del lliurament de premis.

La Confederació sempre assenyala que els guardons volen contribuir al reconeixement social del Tercer Sector com a un àmbit amb un alt impacte social i també econòmic. La seva funció és sobretot posar en valor models de gestió propis de l’economia social i com a motor econòmic per al país. Passada la pandèmia, que tant ha atrafegat les entitats socials, en aquesta edició es van rebre quaranta-sis candidatures. És l’any que més iniciatives es van presentar a la convocatòria i els premis van ser per a:

• En la categoria de Governança democràtica i participació, es va reconèixer ‘Construïm FEDAIA’, de la Federació d’Entitats d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència. El jurat va valorar la construcció d’espais presencials en forma de comissions o grups de treball que han permès un alt grau de participació i implicació en el dia a dia d’entitats i treballadores.
  • En la de Governança: organitzacions saludables, la iniciativa guanyadora va ser ‘Transició Feminista, d’Escoltes Catalans, per realitzar un canvi radical i transformador a l’hora d’organitzar l’entitat, establint diagnosis de gènere, itineraris formatius feministes, protocols per a la prevenció i gestió de l’abús sexual infantil i abordatge de violències masclistes. Aquest treball es va començar a fer el 2020.
  • L’ONG Metges de Món va rebre el guardó en la categoria de Transformació social nous productes i serveis per ‘Ella App’: una aplicació d'abast estatal perquè dones en situació de prostitució puguin accedir a informació sociosanitària, jurídica, psicològica, educativa i laboral rellevant. Inclou un xat privat per realitzar consultes.
  • La guanyadora en la categoria de Transformació social: impacte en la comunitat va ser ‘Coop_era’, d’Actua SCCL. El jurat la va destacar per ser una iniciativa d’intercooperació entre entitats de l’economia social i solidària així com el cooperativisme de gestió agrícola, que pretén generar valor afegit en territoris i entorns rurals, donant oportunitats laborals directes a col·lectius específics.
  • Segons el jurat, vista la qualitat de les iniciatives presentades, es va atorgar un accèssit a la iniciativa ‘Llars El Pas’. Es tracta de l’impuls de llars cooperatives per a jovent en situació de vulnerabilitat que ha entomat l’Associació Punt de Referència.

Afegeix un comentari nou