Laia Grabulosa: “El teletreball és difícil perquè el 75% de les persones contractades fan atenció directa”

Suport Tercer Sector
Laia Grabulosa, directora de La Confederació, considera que el teletreball no és una mesura que es pugui generalitzar al tercer sector. Font: La Confederació. Font: La Confederació

Suport Tercer Sector

Resum:

La directora de La Confederació ressalta la importància de trobar un equilibri entre la sostenibilitat econòmica de les entitats i el drets dels i les treballadores que treballen des de casa.

La llei del teletreball, que afecta també les entitats sense ànim de lucre, només fa un mes que ha entrat en vigor. Què en pensen des de La Confederació? En aquesta entrevista, Laia Grabulosa, directora d’aquesta organització, fa una breu valoració dels pros i contres de la llei en el marc del tercer sector.

Quins beneficis aporta el teletreball a les entitats?

Aporta sens dubte flexibilitat i capacitat d’adaptació en aquest context de màxima incertesa en l’aplicació de mesures preventives per contenir la pandèmia de la Covid19.

I quins desavantatges?

Segurament dificulta elements clau com la cohesió interna dels equips de treball a les organitzacions. Som un sector de persones al servei de persones, i cal vetllar perquè el teletreball, en els casos que sigui possible fer-lo, no comporti un distanciament de l’acció social que desenvolupem, al servei de les persones.

Creus que el teletreball és una bona solució per a aquesta normalitat?

Clarament sí, però és important tenir en compte que el 75% de les persones contractades al Tercer Sector Social fan atenció directa a col·lectius, majoritàriament desenvolupant serveis essencials i, per tant, la possibilitat de fer teletreball no és una mesura que es pugui generalitzar en el nostre sector.

Creus que era necessària una llei de teletreball?

Segurament estava poc regulat i ara, arran de la pandèmia, ha sorgit la urgència de regular-lo per dotar de seguretat jurídica tant als professionals com a les entitats.

Trobes a faltar alguna cosa de la llei?

Cal tenir present que la pròpia llei excepciona el treball a distància realitzat en motiu de la pandèmia i per tant, hi ha una certa incoherència que pot portar a males interpretacions. És important trobar l’equilibri entre garantir els drets dels treballadors que fan treball a distància i la sostenibilitat econòmica de les entitats.

Afegeix un comentari nou