Edició 2093

Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

El tercer sector social assoleix la paritat de gènere en els òrgans de govern

- Publicitat -

ACN Barcelona – La presència de les dones en els òrgans de govern de les entitats socials (juntes directives, patronats i consells rectors) ha estat d’un 50,3% l’any 2021, enfront d’un 49,7% d’homes, assolint la paritat de gènere i superant en cinc punts la darrera dada disponible del 2018 (45,3%). Aquesta presència de dones en els òrgans de govern arriba al 84,2% en el cas de les cooperatives d’iniciativa social, i baixa al 44,1% en el cas de les fundacions. Pel que fa a les associacions, la dada s’aproxima a la mitjana del conjunt del sector, amb un 50,2%.

La Confederació ha constatat que no hi ha dades anàlogues publicades sobre el conjunt del teixit empresarial català per poder-se comparar, i cita com a única referència disponible la presència de dones en els consells d’administració de les empreses de l’IBEX-35, en les que la presència de les dones se situa en el 29,8%.

Publicitat

Més enllà de la dada global, l’anàlisi realitzat posa també el focus en els càrrecs de presidència, i en aquest cas, un 44,9% estaven ocupades per dones l’any 2021. Segons forma jurídica, és també a les cooperatives d’iniciativa social on hi ha més dones que ocupen el càrrec de presidència (70%), seguit de les associacions (51,8%) i de les fundacions (35%). Tornant a agafar les dades referides a les empreses de l’IBEX-35, el percentatge de dones que ocupen càrrecs de presidència en els consells d’administració decau fins al 5,9%.

En aquest sentit, la Confederació ha recordat que el tercer sector social és un sector altament feminitzat, no només als òrgans de govern, sinó principalment pel que fa a persones contractades (100.400 a Catalunya), on 3 de 4 quatre professionals són dones.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes