Premis La Confederació 2022

Premis La Confederació 2022

Què femPremis La ConfederacióPremis La Confederació 2022

PREMIS LA CONFEDERACIÓ 2022 - 6a edició

“Sols podem fer molt poc, junts podem fer molt”  Helen Keller – Activista, escriptora i professora nord-americana sordcega.

L’any 2022 és un any molt especial per nosaltres, és un any de celebració per a la nostra organització i pel conjunt del Tercer Sector Social català: La Confederació celebra el seu 25è aniversari.

25 anys d’una manera de fer, 25 anys al servei de les entitats, 25 anys que han consolidat un model empresarial amb vocació de servei públic basat en els valors de la iniciativa social sense afany de lucre. Per això volem aprofitar els actes de celebració d’aquest aniversari per rendir homenatge a les nostres entitats i al conjunt del sector social del país, mentre continuem reclamant el seu reconeixement, encara insuficient, amb una sisena edició dels nostres premis ben especial.

Tornem a la presencialitat dels actes, tornem a trobar-nos, tornem a compartir inquietuds, reivindicacions i aliances. Tornem, després dels anys més difícils de les nostres vides, amb més força que mai. Perquè malgrat totes les dificultats, les entitats socials han mantingut i reinventat, en moltes ocasions, la seva activitat i compromís, demostrant la seva capacitat de resiliència, adaptació, transformació i innovació per continuar oferint serveis a les persones amb la màxima qualitat.

La 6a edició dels Premis La Confederació vol reconèixer iniciatives innovadores en l’àmbit de la governança i de la transformació social portades a terme per entitats del Tercer Sector Social de l’àmbit dels serveis socials i d’atenció a les persones. Els Premis volen donar visibilitat i destacar el valor d’aportació del Tercer Sector Social a través de models de gestió que aprofundeixen en la qualitat democràtica i en la transformació social, amb alt impacte en la comunitat i en el territori; promoure la rèplica de bones pràctiques i experiències a altres organitzacions del sector.

CATEGORIES DELS PREMIS

En el marc dels Premis La Confederació 2022 es reconeixen iniciatives que aportin un valor diferencial en alguna de les categories que es defineixen a continuació:

A. Governança: iniciatives que, des d’una perspectiva organitzativa i de gestió interna, fomenten la millora en una de les dimensions següents:

• A.1. Governança democràtica i participació: models de governança democràtica i participació dels diferents col·lectius que conformen l’entitat en els processos de presa de decisions.
  • A.2. Organitzacions saludables: pràctiques que promouen unes organitzacions saludables que tenen cura dels equips, que treballen per la cohesió interna,que impulsen l’equitat de gènere, o que aposten per la millora dels usos i la gestió del temps, entre d’altres.

B. Transformació social: iniciatives transformadores per a la millora de la qualitat de vida de les persones a través de la prestació de serveis i l’impuls d’iniciatives amb un alt impacte social positiu:

• B.1. Nous productes i serveis: generació de nous productes i serveis, donant resposta a la realitat actual i les noves necessitats emergents.
  • B.2. Impacte en la comunitat: iniciatives amb alt impacte en la comunitat, provocant canvis en l’entorn de proximitat de les entitats.

Podrà concórrer als premis qualsevol entitat del Tercer Sector Social de Catalunya (associacions, cooperatives d’iniciativa social, fundacions, empreses d’inserció i centres especials de treball sense afany de lucre) que treballin en l’àmbit dels serveis socials i d’atenció a les persones.

Per a qualsevol dubte o aclariment en relació amb el procés de sol·licitud, les entitats s’han d’adreçar a [email protected]

COMPOSICIÓ DEL JURAT

El jurat de la 6a edició dels Pemis La Confederació 2022 està composat per:

• Sra. Helena Fontanet Casas |Presidenta de La Confederació.
  • Sra. Isabel García Hernández |Subdirectora general de Treball en la Diversitat i el Tercer Sector (e.f.) del Departament d’Empresa i Treball. Generalitat de Catalunya.
  • Sr. Francesc Hernández Torres | Cap del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics. Gerència de Serveis Socials. Diputació de Barcelona.
  • Sra. Ester Vidal Pujol-Xicoy | Directora de Serveis d’Economia Cooperativa, Social i Solidària. Ajuntament de Barcelona.
  • Sr. Joan Segarra Ferran | Expresident de La Confederació.
  • Sr. Josep Ginesta Vicente| Secretari general de PIMEC
  • Sra. Sònia Molina Vila | Coordinadora de la delegació de Barcelona de Fiare Banca Ètica
  • Sra. Anna Gras Brugulat | Responsable de comunicació de Fundació Espigoladors
  • Sra. Raquel Casanovas de la Cruz | Responsable Àrea Social en Solidança Treball EI S.L.

La decisió del jurat serà inapel·lable i es farà pública al llarg del tercer trimetre de l’any .

Aquest jurat comptarà amb una comitè tècnic assessor que farà una valoració prèvia. Els dictàmens que s’emetin per part d’aquest comitè es basaran en els principis d’independència, objectivitat i confidencialitat.

El jurat podrà, a més, fer un reconeixement especial a alguna iniciativa que consideri que aporta un impacte destacat en algun dels àmbits objecte dels Premis.

DOTACIÓ ECONÒMICA, GUARDONS I RECONEIXEMENTS

Els Premis La Confederació estan dotats amb 10.000€, concedint-se 2.500€ per cadascuna de les subcategories. Es farà un vídeo promocional i testimonial de les 4 iniciatives guardonades, que serà lliurat a les entitats guanyadores i també se’ls hi fa entrega d’un guardó commemoratiu.

Totes les iniciatives presentades que compleixin els criteris de selecció i valoració establerts entraran a formar part d’un recull d’experiències amb l’objectiu de posar en valor i visualitzar la feina desenvolupada per les organitzacions del Tercer Sector Social. Podeu consultar les d’anys anteriors a la pàgina del nostre web de Premis, clicant a cada edició.

La 6a edició dels Premis La Confederació compta amb els suports del Departament d’Empresa i Treball, de la Generalitat de Catalunya, de la Diputació de Barcelona i del Comissionat d’Economia Social, Desenvolupament Local i Política Alimentària de l’Ajuntament de Barcelona.

Guardeu-vos la data!
L'acte de lliurament serà el 19 d'octubre a les 17:30h