Un sector en dificultats

Una de cada quatre oenagés catalanes va tancar amb pèrdues el 2020

ARCHIVO / FERRAN NADEU

Es llegeix en minuts

Una de cada quatre entitats socials va tancar el 2020 amb pèrdues econòmiques, segons consta en la primera radiografia de l’Anuari 2021 del Tercer Sector Social de La Confederació. Un 71,3% van tancar en números vermells per tancament o suspensió de serveis o activitats, un 49,2% per sobrecostos, un 20,7% per altres causes, com la disminució de donacions, i un 8,5% per places buides.

D’altra banda, un 70,5% de de les entitats socials catalanes han rebut algun tipus d’ajuda extraordinària de les administracions públiques per pal·liar la pandèmia. No obstant, en el 86,1% dels casos, les ajudes o mesures extraordinàries no han cobert la totalitat de la pèrdua d’ingressos. El 26,3% de les entitats preveu tancar també el 2021 amb números vermells.

La majoria reben ajudes

El 88,7% de les entitats han rebut ajudes de la Generalitat i un 30,4% per part d’entitats locals. Només un 6,9% de les entitats ha pogut cobrir la totalitat dels sobrecostos mitjançant les ajudes extraordinàries de l’administració per pal·liar els efectes de la Covid.