Els propers 5, 6 i 7 d’octubre se celebrarà el de 2022 Fòrum de FEDAIA

BlogNotíciesEls propers 5, 6 i 7 d’octubre...

Els propers 5, 6 i 7 d’octubre se celebrarà el de 2022 Fòrum de FEDAIA

FEDAIA, la plataforma que agrupa les entitats d’infància, adolescència i famílies en risc d’exclusió social o desemparament, celebrarà a principis d’octubre el seu Fòrum anual. Enguany la vintisisena edició, en format híbrid, sota el títol “Avancem en la perspectiva de gènere en la infància i l’adolescència”.

El Fòrum serà punt de trobada, formació i aprenentatges per compartir experiències i bones pràctiques, però apostant per dinàmiques que promoguin com aplicar i executar la perspectiva de gènere en els nostres serveis i la seva incidència. Es tractarà, des de totes les vessants possibles i atenent a la complexitat de la qüestió, d’intentar escoltar totes les sensibilitats. Per això s’han organitzat tallers, ponències i espais de participació per analitzar i reflexionar sobre la perspectiva de gènere en l’educació, l’atenció i
l’acompanyament a la infància i l’adolescència. Abordarem temes com les noves masculinitats, l’aterratge de la igualtat de gènere en el dia a dia d’infants i adolescents, coeducació, diversitat, les violències i abús, i les noves formes de consum cultural i audiovisual.

El Fòrum estarà dividit en tres espais:

• Dimecres 5 d’octubre al vespre, en format presencial, més lúdic i cultural, de socialització i de retrobament de les professionals de l’àmbit de l’atenció a la infància i adolescència després de dos anys de restriccions per la pandèmia COVID-19.
  • Un altre espai presencial dijous 6 d’octubre on poder participar de xerrades  inspiracionals i taules rodones.
  • I divendres 7 d’octubre, un tercer espai distribuït en diferents territoris, on poder fer una trobada amb professionals d’entitats amb les que compartim reptes i necessitats.

Al 26e Fòrum FEDAIA s’oferirà, també, una planificació de tallers presencials als territoris, que puguin complementar l’oferta formativa de les entitats amb la temàtica de la
perspectiva de gènere.