Anuaris del Tercer Sector Social

HomeEines, recursos i publicacionsAnuaris del Tercer Sector Soci...

Anuari de l'ocupació del TSS

Eines, recursos i publicacionsAnuaris del Tercer Sector Soci...

La Confederació, com a associació empresarial representativa i transversal del tercer sector social de Catalunya, va posar en marxa – l’any 2014 – l’Anuari de l’Ocupació, un  projecte estratègic, amb una clara voluntat de continuïtat, i amb la finalitat última de conèixer – de forma àgil, sistemàtica i periòdica – l’estat de situació i l’evolució de l’ocupació en el sector no lucratiu de serveis socials i d’atenció a les persones. A partir de l’any 2020 es varen incorporar a la recerca altres factors d’importància pel sector, com són l’equitat de gènere, la procedència dels fons econòmics o l’estat financer de les entitats, que complementen, sens dubte, l’estat de la qüestió del tercer sector social.

L’ocupació continua sent un dels elements claus dels nostres anuaris, ja que la capacitat d’ocupació que genera un determinat sector d’activitat és un indicador clau per determinar la seva capacitat i potencialitat. Pel que fa al tercer sector social, una de les principals mancances a l’hora de reforçar el seu reconeixement com a agent social i econòmic rellevant és la falta de dades actualitzades.

Així doncs, des de 2014 hem construït un Anuari seriat, àgil i sistemàtic per a la seva consulta. L’hem construït gràcies, en primer lloc, a totes les entitats que al llarg dels anys han contestat els nostres qüestionaris, i gràcies al suport de la Direcció General d’Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives de la Generalitat de Catalunya (Departament d’Empresa i Treball) i amb la col·laboració de l’Observatori del Tercer Sector en l’execució tècnica del projecte, fins l’any 2022.  Des de l’any 2021 l’Anuari s’ha centrat en l’obtenció de diferents radiografies de l’estat actual de les entitats socials, des de diferents dimensions de les organitzacions, a partir d’enquestes temàtiques i independents entre sí. L’intenció és obtenir una fotografia fixe d’uns ítems concrets del sector.

Anuari 2023

Radiografies del Tercer Sector Social de Catalunya | 9a edició