Anuari 2023. Radiografies del Tercer Sector Social de Catalunya

La Confederació, com a associació empresarial representativa i transversal del tercer sector social de Catalunya, va posar en marxa, l’any 2014, l’Anuari de l’Ocupació, un  projecte estratègic, amb una clara voluntat de continuïtat, amb la finalitat última de conèixer – de forma àgil, sistemàtica i periòdica – l’estat de situació i l’evolució de l’ocupació en el sector no lucratiu de serveis socials i d’atenció a les persones.

Continuant amb la necessitat de saber quina és la realitat i l’estat de la qüestió del sector, us presentem l’Anuari 2023. Radiografies del tercer sector social a Catalunya.  La seva funció bàsica és analitzar i conèixer l’estat i evolució del tercer sector social de Catalunya per contribuir a la seva millora. En aquest context es considera primordial seguir treballant en l’anàlisi i l’evolució d’aquest impacte en les diferents dimensions de les organitzacions socials i poder continuar amb la tasca d’incidència política amb l’objectiu de millorar l’estat del Tercer Sector Social a Catalunya.

L’any 2021, després de la pandèmia, el format d’anuari va canviar pel format radiografia, amb la voluntat d’optenir dades de manera més àgil i precisa: com una fotografia de l’estat actual de les entitats socials, des de diferents dimensions de les organitzacions.

Les radiografies es realitzen mitjançant enquestes, independents entre si, amb un formulari específic accessible, breu i concís. Les dades extretes i analitzades es convertiran en una radiografia, fotografia, com deiem, de les diferents dimensions de les entitats socials, com per exemple l’ocupació, equitat de gènere, etc.

En aquesta ocasió, es realitza una sola enquesta on s’aborden tres temàtiques d’interès. En els tres casos, les preguntes s’han seleccionat quirúrgicament per abordar els aspectes clau de cadascuna de les temàtiques de forma breu i concisa.

Les tres temàtiques d’anàlisi de l’edició d’enguany són:

1. Dades d’ocupació relatives al 2022
  2. Fonts de finançament de les entitats
  3. Subvencions amb fons Next Generation
Radiografies 2023
  • Podeu navegar entre els diferents apartats de l’enquesta a través del menú de la part superior-dreta de la pantalla.
  • És possible que l’enquesta l’hagi de respondre diferents persones de la vostra organització. Per aquest motiu, al costat del menú disposeu de l’opció “continua més tard” on podreu desar les respostes.
  • Aquesta radiografia va dirigida a les persones que formen part de l’àrea de gestió de persones i d’administració de l’entitat. Com sempre, les dades aportades es tractaran de manera agregada i anònima.

L’Anuari 2023. Radiografies del Tercer Sector Social de Catalunya és una iniciativa impulsada per La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya, amb el suport de la Direcció General d’Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives de la Generalitat de Catalunya, i elaborada per iLabSo, SCCL.