Organització

Helena Fontanet Presidència
Creu Roja Catalunya

Helena Fontanet

És llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Oberta de Catalunya i Diplomada en Estudis Empresarials, en l’especialitat de Control Financer per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Tota la seva tasca professional s’ha desenvolupat a la Creu Roja, com a tècnica d’activitats i serveis i posteriorment al Departament de Recursos Econòmics de l’Oficina Provincial de Barcelona, com a responsable de Control Pressupostari.

Al 2013 va assumir la Direcció del Departament de Recursos Econòmics de l’Oficina Provincial de Barcelona i Oficina Autonòmica. Actualment desenvolupa el càrrec de Secretària Autonòmica de la Creu Roja a Catalunya i la Direcció de Recursos Econòmics Provincial de Barcelona i Autonòmica i la vicepresidència primera de La Confederació.

GEMMA-GARCIA-ok
Gemma Garcia Vicepresidència primera
UCCAP – Unió Catalana de Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç

Gemma Garcia

Llicenciada en Psicologia Clínica per la Universitat Ramon LLull, Master en Atenció Precoç i Psicomotricitat Relacional per la Universitat de Barcelona, amb formació en Gestió Empreses Cooperatives per ESADE. Col·labora activament en projectes de docència i coordinadora de la formació de master i postgrau de cursos d’especialització en Institut de Formació Continua IL3 Universitat de Barcelona i l’Escola ITINERE.

Tota la seva trajectòria professional s’ha desenvolupat en el sector de l’atenció a la petita infància. És sòcia cooperativista a DELTA SCCL cooperativa de treball associat d’iniciativa social i ha estat al cap davant de l’entitat els darrers 10 anys, on en aquests moments assumeix la Direcció General. En l’actualitat exerceix la co-presidència de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya i ocupa el càrrec de presidenta a l’UCCAP (Unió de Centres d’Atenció Precoç de Catalunya) i la vicepresidència segona de La Confederació.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Xavier-Puig
Xavier Puig Vicepresidència segona
ECAS, Entitats Catalanes d’Acció Social

Xavier Puig

Diplomat com a Mestre d’Educació Primària, educador social col·legiat en el CEESC i diplomat en Direcció i Gestió de les Organitzacions no Governamentals a ESADE. Dirigeix l’Associació per la Creació d’Estudis i Projectes Socials (CEPS), associació especialitzada en l’àmbit de la infància i la família i el desenvolupament comunitari.

Està vinculat, exercint diferents responsabilitats, a plataformes empresarials del Sector Social i a federacions del Tercer Sector Social des del 1998 de l’àmbit de la infància i l’acció social a nivell català, espanyol i europeu.

Actualment és president de la Asociación Española de Empresas de Iniciativa Social y Servicios Sociales, president d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) i vicepresident tercer de La Confederació.

Joan-Muntane
Joan Muntané Secretaria
FEDAIA, Federació d’Entitats d’Atenció i d’Educació a la Infància i l’Adolescència

Joan Muntané

Diplomat en professorat d’EGB, habilitat com a educador social i Postgrau en “Atenció primària i infància” per la Universitat de Barcelona.

Consultor docent a la Universitat Oberta de Catalunya en el grau d’Educació Social.
Tota la seva tasca professional s’ha desenvolupat des del 1991 a Drecera cooperativa d’iniciativa social, treballant i afavorint la construcció conjunta i en xarxa amb diferents entitats de l’Economia Social i del Tercer Sector, primer com a educador i responsable de projectes de l’entitat, i posteriorment en tasques de direcció i gestió.

Actualment és president de Drecera, és membre de la Junta Directiva de la FEDAIA, de la Junta del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya i secretari de la Junta Directiva de la La Confederació.

Josep Serrano Tresoreria
FEATE, Federació d’entitats d’Assistència a la Tercera Edat sense afany de lucre

Josep Serrano

Amb formació en Màrqueting i en Gestió d’entitats esportives i socials, amb anterioritat havia estat vinculat professionalment a entitats associatives i a empreses de diversos sectors.

Des del 2006 treballa a la Fundació per a l’Atenció a Persones Dependents, i forma part de la Junta Directiva de FEATE.

Ha estat membre de la patronal CECAD i és membre, en representació de FEATE, de la Junta Directiva de La Confederació, des de la seva creació, on actualment n’és el tresorer. Igualment, participa en diverses plataformes i grups de treball del tercer sector social.

La-Confederacio-Equip-Monica-Vazquez
Mònica Vàzquez Vocalia
Cooperatives d’Iniciativa Social, Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya.

Mònica Vàzquez

És llicenciada en Ciències Empresarials&MBA per ESADE, té un postgrau en Direcció de projectes per AEDA i un postgrau en Estratègia Digital de Recursos Humans per la U.B.

Porta 14 anys vinculada a SUARA Cooperativa en l’àmbit de la gestió laboral i de les persones. Actualment, i des del 2015, n’és la directora de l’àrea de persones. Des del 2019 és vicepresidenta del patronat de la Fundació Factor Humà.

Foto Ricard Aceves 2022
Ricard Aceves Vocalia
AEES Dincat: Associació empresarial d’Economia Social Dincat

Ricard Aceves

Llicenciat en Ciències Econòmiques a la Universitat de Barcelona (UB) i Programa de Direcció General (PDG) a IESE de Barcelona.

Des de 1.997 treballa a Sant Tomàs, grup d’entitats d’iniciativa social sense ànim de lucre de la comarca d’Osona, on ha passat per diversos càrrecs i funcions, com a director de l’empresa social TAC OSONA i des del 2003 com a director general de l’entitat amb seu social a Vic.

Exerceix càrrecs en projectes impulsats o en els que participa Sant Tomàs i el sector de la discapacitat de Catalunya: conseller delegat de VICVERD, SL, patró de la Fundació tutelar l’Esguard, conseller delegat de l’empresa ECOGRUP ECOLÒGICA, S.L., president de SINERGRUP, patró de La Fageda i membre de la junta directiva d’AEES DINCAT.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Francisco-Villegas
Francisco Villegas Vocalia
AMMFEINA, Salut Mental Catalunya

Francisco Villegas

Psicòleg clínic per la Universitat de Barcelona, actualment és cap de servei de l’Àrea de Rehabilitació Psicosocial del Grup CHP Salut Mental.

Anteriorment va ser coordinador de programes de la Fundació Societat i Cultura i psicòleg dels Centres Mentals de Cornellà, de les Corts i de Sarrià-Sant Gervasi.

També és membre del Consell Assessor del Pla de Salut Mental i Addiccions, president de l’Associació Catalana de professionals de salut mental i vicepresident de la Federación Española de Asociaciones de Rehabilitación Psicosocial.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Anna-Sanchez
Anna Sánchez Vocalia
Càritas Diocesana de Barcelona

Anna Sánchez

Diplomada en Graduat Social per l’Escola Universitària de Barcelona. Amb una formació complementària amb Màsters en Lideratge e Innovació Social a les ONGD, Direcció i Gestió d’Organitzacions no Governamentals, Prevenció de Riscos Laborals (Nivell Superior, especialitat en seguretat) i Gestió de Recursos Humans.

Actualment és la Cap de l’Àrea d’Innovació de Càritas Diocesana de Barcelona, entitat amb la que està vinculada des de 2006.

Bibiana Bendicho Vocalia
ECOM

Bibiana Bendicho

Llicenciada en Ciències del Treball, està especialitzada en Direcció i Gestió de Recursos Humans. És membre de la Junta Directiva de la Federació ECOM des de 2014, on es va incorporar com a tresorera.

La seva experiència en l’àmbit associatiu l’ha desenvolupat dins de l’Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida (ASPID), on es va incorporar el 2002 i on ha exercit diferents funcions.

Des de 2006 n’és membre de la Junta Directiva i des del 2014 és la presidenta de l’Associació.

Rafael Ruiz de Gauna Vocalia
Fundació Pere Tarrés

Rafael Ruiz de Gauna

Llicenciat en Ciències Biològiques per la Universitat de Barcelona, diplomat en pedagogia del lleure i animació sociocultural per l’Institut Català de Noves Professions, director d’activitats de lleure infantil i juvenil i PMD (Programa del desenvolupament de la gestió) per ESADE.

Ha estat membre de diferents entitats, amb responsabilitats en les seves juntes directives, sent vicepresident i tresorer de la Taula del Tercer Sector Social. Ha fet de professor i director de postgrau de les EUTSES Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull.

Actualment és adjunt a la direcció general de la Fundació Pere Tarrés, patró de diferents Fundacions i director de la revista Monitor – Educador.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Jordi-Roman2
Jordi Roman Vocalia
Fundesplai

Jordi Roman

Llicenciat en Ciències de la Informació per la UAB, Diplomat en Relacions Laborals per la UB i tècnic superior en Prevenció de Riscos Laborals.

Va iniciar la seva tasca en el món del lleure com a monitor i director d’esplais, i ha estat responsable i director de diverses entitats educatives a Sant Adrià de Besòs, principalment al Barri de La Mina.

Posteriorment va treballar en el Departament de Recursos Humans de la Fundació Catalana de l’Esplai, on actualment és el Cap de Recursos Humans. Forma part del claustre de Suport Associatiu-Centre d’Estudis on imparteix formació en matèria jurídica-laboral, recursos humans i lideratge.

La-Confederacio-Equip-Directiu-Montserrat-Estrada
Montserrat Estrada Vocalia
Coordinadora de Centres per a persones amb Discapacitat Intel·lectual de Catalunya (CCPC)

Montserrat Estrada

Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat de Barcelona i Postgrau en Gestió Urbanística.

La seva trajectòria professional fins l’any 2010  ha estat vinculada al sector financer i direcció d’empreses.

S’incorpora al sector social l’any 2010 com a gerent de Fundació Atendis de Sabadell, fundació que treballa en l’àmbit de discapacitat intel·lectual.

Des de 2012 és membre de la Junta Directiva de la Coordinadora de Centres per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual de Catalunya.

Equip tècnic

Laia Grabulosa i Descals Directora

Laia Grabulosa Descals

Psicòloga social (Universitat Autònoma de Barcelona). La seva trajectòria professional ha estat sempre vinculada al Tercer Sector Social (entre d’altres al Casal dels Infants, a la Fundació Un Sol Món de l’Obra Social de Caixa Catalunya o a l’Observatori del Tercer Sector). Des de l’any 2010 fins a l’actualitat és Directora tècnica de La Confederació.

Gemma Huerta Molina Tècnica de projectes

Gemma Huerta Molina

Llicenciada en Pedagogia (Universitat de Barcelona). La seva carrera professional ha estat sempre vinculada a organitzacions de l’Economia Social i del Tercer Sector Social (entre d’altres: gestió de projectes socioeducatius a la Fundació Pere Tarrés, formació a l’Associació Juvenil Projectart o disseny i coordinació de plans de formació individuals i d’empreses a la cooperativa Aposta). L’any 2016 s’incorpora a l’equip de La Confederació per a desenvolupar tasques de gestió de projectes.

Laura Trabal Svaluto-Ferro Tècnica de comunicació i premsa

Laura Trabal Svaluto-Ferro

Llicenciada en Història, diplomada en Relacions Públiques (U.B.), i postgrau en Comunicació d’Empresa (U.P.F.), ha treballat en diversos àmbits de la comunicació, la premsa i les relacions públiques institucionals (Parlament Europeu i Generalitat de Catalunya) i de l’empresa privada com a consultora externa en comunicació (sectors cultural, educatiu i innovació). L’any 2020 es va incorporar a l’equip tècnic de La Confederació com a responsable de comunicació i premsa.

Núria Álvarez Secretària administrativa i suport a la comunicació

Núria Alvarez

Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques (UAB). Ha treballat, entre d’altres, en una agencia de publicitat, com a tècnica de comunicació en un col·legi professional, de secretària administrativa a la CONC, així com en una associació professional on també realitza tasques de gestora web i community manager. L’any 2016 s’incorpora a l’equip de La Confederació com a secretària administrativa i com a suport de tasques de comunicació.