Presentació

Qui somPresentació

Benvinguda del president

Benvolgudes, benvolguts.

Us donem la benvinguda a aquest espai de trobada que és La Confederació. Posar en marxa i gestionar una entitat social no és una tasca fàcil. I tot i que el Tercer Sector Social és una realitat consolidada i reconeguda, encara ens queda molt camí a fer. Per això, ara més que mai, cal que les entitats treballem de manera coordinada i unida per fer sentir la nostra veu i tenir una capacitat d’incidència efectiva.

Les plataformes i de segon i tercer nivell existim per això. Per fer d’altaveu de les entitats que estan en primera línia, donant resposta a les necessitats socials i defensant els drets de les persones.

La Confederació és l’organització que agrupa des del 1997 a les federacions representatives de les associacions, cooperatives d’iniciativa social i fundacions que gestionen serveis d’atenció a les persones a Catalunya. Representem, per tant, la dimensió socioempresarial de la iniciativa social sense ànim de lucre del nostre país.

Vam néixer per acompanyar i facilitar l’acció de les federacions sòcies. Aquesta és la nostra missió. Representar, interlocutar, incidir, denunciar i defensar les entitats socials a partir dels nostres eixos de treball. Aquests eixos són la representació i la interlocució, la promoció de la negociació col·lectiva i d’un marc propi de relacions laborals, la participació en l’elaboració de polítiques socials, la creació d’espais de debat i reflexió sobre el desenvolupament i la sostenibilitat del sector, la promoció d’espais per compartir coneixements, recursos i experiències i promoure la formació continua dels professionals. La tasca de La Confederació és una tasca que cal fer cooperativament, en xarxa. Us necessitem a totes. La participació i la implicació de les sòcies i de les seves entitats és imprescindible. I volem també comptar amb la complicitat de la ciutadania que comparteix el desig de disposar dels millors serveis d’atenció a les persones possibles.

Moltes gràcies pel vostre interès.

Joan Segarra i Ferran
President de La Confederació