BlogNotíciesEina d’autodiagnosi pel foment...

BlogNotíciesEina d’autodiagnosi pel foment...

En el marc del Programa de gestió del canvi pel foment de l’equitat de gènere al Tercer Sector Social de Catalunya, la Xarxa de Dones Directives i Professionals de l’Acció Social -DDiPAS- i La Confederació han impulsat l’Eina d’autodiagnosi pel foment de l’equitat de gènere al Tercer Sector Social de Catalunya.  Aquesta eina pretén facilitar a les entitats el coneixement de la situació en què es troben i definir un senzill full de ruta flexible i adaptat al ritme i a les necessitats de cada organització per tal d’assolir una plena equitat de gènere.

L’Eina d’autodiagnosi s’estructura segons les quatre dimensions de la Guia de gestió del canvi pel foment de l’equitat de gènere al Tercer Sector Social de Catalunya:

1. Estratègia, missió i valors
  2. Òrgans de govern/ direcció i bretxa salarial
  3. Flexibilitat i corresponsabilitat en les cures
  4. Canvi al Tercer Sector Social i les 10 característiques clau d’una entitat compromesa amb l’equitat de gènere que també s’identifiquen en la Guia.

Aquesta eina s’ha presentat en el marc del Taller en línia “Com està l’equitat de gènere a la teva entitat?” que ha tingut lloc aquest matí, amb un gran èxit de participació: 36 participants de més de 30 entitats. El taller ha comptat amb les intervencions de Fina Rubio (presidenta de DDIPAS), Laia Grabulosa (directora de La Confederació), Josep Vidal (director general d’Economia Social, el Tercer Sector i les Cooperatives de la Generalitat de Catalunya), Teresa Crespo (membre de la junta de DDIPAS) i Elisa Stinus (consultora i doctora en polítiques públiques i transformació social).  També ha comptat amb la participació de Marisa Piedra (responsable de gestió de persones de la Fundació Germina) i Berta Giménez (responsable de comunicació de l’Associació de Cardiopaties Congènites i Fundació Coravant), que han explicat les seves experiències com a entitats que han rebut acompanyament en el marc del programa de gestió del canvi pel foment de l’equitat de gènere al Tercer Sector Social de Catalunya. Posteriorment s’han format grups de debat entre les participants i posat en comú experiències, fet que se’ns dubte ha enriquit molt el taller.

Us deixem aquí l’eina. Esperem que sigui de la vostra utilitat:

Tags: No tags