Entitats i centres de formació

Què femFormacióEntitats i Centres de formació

Entitats i Centres de formació

Què femFormacióEntitats i Centres de formació

La Confederació compta amb entitats sòcies i centres de formació especialitzats, amb contrastada trajectòria en el disseny, organització i impartició d’accions formatives dirigides a professionals del Tercer Sector.

En base al coneixement del sector, aquesta formació s’ajusta a les necessitats de les entitats i dels seus professionals, capacitant-los per afrontar en millors condicions els reptes que el sector té per endavant, ja sigui des del punt de vista de gestió organitzativa,  d’intervenció directa amb els col·lectius destinataris de les actuacions o de desenvolupament professional i personal.

A continuació teniu la relació d’entitats i centres de formació vinculats a La Confederació on podreu trobar resposta a les vostres necessitats.

Centre de formació de Fundesplai

C. Riu Anoia, 44-54
08820 El Prat de Llobregat, Barcelona
Meritxell Pascual
93 551 15 33

El centre de formació de Fundesplai té més de 20 anys d’experiència en el disseny, gestió i impartició de formació. La seva missió és educar les persones en el lleure i promoure el desenvolupament associatiu amb voluntat transformadora i d’inclusió social mitjançant la formació, recerca i creació de materials pedagògics.

• Educació ambiental
  • Tercer sector
  • Inclusió digital
  • Escola i família
  • Hostaleria i Restauració
  • Intervenció social
  • Lleure educatiu

CEPS Projectes socials

C. Bòria 17 pral.
93 319 47 50

Associació no lucrativa fundada l’any 1994 amb la missió de facilitar l’accés al capital social i cultural d’una comunitat a les persones a través del seu empoderament, el foment de la cohesió i la inclusió social i la lluita contra les desigualtats socials. És responsable de la gestió i implementació de programes de desenvolupament comunitari amb clara vocació preventiva, fent especial èmfasi en projectes socioeducatius per a infants, joves i adults, la formació contínua per a professionals i investigació i desenvolupament de noves pràctiques.

Àmbits de formació

Especialitzada en formació a mida per entitats i professionals de l’acció social, de l’educació i de la cultura. En els àmbits de la gestió d’organitzacions i en l’intervenció especialitzada en territoris, col.lectius i persones. Modalitats presencial i virtual.

El CAE Formació

Pl. del Milcentenari, s/n
08241 Manresa
93 872 57 89

Escola d’educadors/es en el lleure i de formació de voluntariat que desenvolupa una àmplia oferta formativa en els àmbits de l’educació en el lleure, el joc, la formació associativa i de voluntariat i l’animació de la gent gran. Cada curs elaborem un programa formatiu específic i, a més a més, poden dissenyar i desenvolupar activitats formatives per encàrrec.

Àmbits de formació

Especialitzada en Lleure Educatiu:

Monitor/a i Director/a d’activitats de lleure; Premonitor/a – Iniciació a l’esplai;  Intervenció educativa; Activitats complementàries a l’escola;Tècniques, tallers i recursos per a l’educació en el lleure; El Joc; Educació per la salut;Gestió i organització d’entitats i voluntariat; Formació personal.

Escola El Sol

Av. de les Drassanes, 3
93 481 73 83

L’escola és una institució no lucrativa fundada per la Fundació Ferrer i Guàrdia i Esplais Catalans el 15 de gener de 1992 i que immediatament s’acredita com a escola de formació d’educadors en el lleure. Al llarg d’aquests 20 anys s’hi han associat progressivament l’Associació de Casals i Grups de Joves de Catalunya, la Fundació Terra, Acció Escolta de Catalunya, la Joventut Europea Federalista, XarxAteneu, Cooperacció i Encís sccl. L’escola té un conveni de col·laboració amb l’Associació de Mestres Rosa Sensat, que facilita l’intercanvi de coneixement, recursos i projectes.

• Educació en el lleure
  • Associacionisme
  • Escola, comunitat educativa i entorn
  • Polítiques de joventut
  • Acció social i comunitària
  • Gestió cultural
  • Europeïsme, internacionalisme i cooperació al desenvolupament ciutadania, igualtat i pluralisme
  • Medi ambient i sostenibilitat
  • Salut, sexualitat i prevenció
  • Iniciativa social, cooperativisme i tercer sector
  • Creixement personal

Escola Forca

C. Mare de Déu del Pilar, 16-18
93 268 91 11

Escola vinculada a la Fundació Escolta Josep Carol que entenén l’educació com un procés comunicatiu imprescindible per al desenvolupament de les persones i, alhora, un dels mitjans més importants de construcció social i cultural. La formació d’educadores i educadors, necessària per realitzar una tasca educativa coherent, ha d’acomplir una doble funció: dotar d’eines metodològiques que facilitin la seva feina i generar reflexió individual i col·lectiva sobre la mateixa funció pedagògica, com també sobre les finalitats i compromisos socials.  Per això la metodologia de l’Escola Forca es basa en la pedagogia de l’acció, l’aprendre fent, de manera que la persona que es forma es converteix en ple protagonista de l’acció educativa. El diàleg constant, el treball en petit grup o l’experiència pràctica són els trets metodològics més destacables.

Àmbits de formació

Especialitzada en Lleure educatiu:

Curs de caps d’unitat – Monitors/es de lleure infantil i juvenil
Curs de caps d’agrupament – Directors/es de lleure infantil i juvenil
Cursos de Reflexió-Acció (formació especialitzada i monogràfics)

Oferta formativa

Federació d’Entitats d’Assistència a la Tercera Edat sense afany de lucre

Hotel d’Entitats “La Pau” C. Pere Vergés, 1
93 278 26 97

FEATE és una Federació que agrupa a entitats d’iniciativa social sense afany de lucre, que presta serveis al sector de la gent gran, i entre d’altres, promou la formació en aquest àmbit d’activitat.

• Gent gran i dependència
  • Àmbit sociosanitari

Oferta formativa

FEDAIA – Federació d’Entitats d’atenció i d’educació a la Infància i Adolescència

C. Caballero, 79, 1er pis B​
674 594 278

La FEDAIA és la plataforma que agrupa a Catalunya el conjunt d’entitats que treballen amb infants, joves i famílies en situació de risc d’exclusió social o desemparament. Nascuda l’any 1996, està formada per més de 90 entitats que atenen a més de 100.000 infants i 35.000 famílies a través de serveis en l’àmbit de l’acció social, l’educació, la formació pre-laboral, la salut i l’atenció a les famílies.

• Infància, Adolescència i Família
  • Formació d’interès social

Fundació Pere Tarrés

C. Carolines, 10
93 410 16 02

Amb més de 50 anys d’existència, és una organització no lucrativa d’acció social i educativa, dedicada a la promoció de l’educació en el temps lliure, el voluntariat, la millora de la intervenció social i l’enfortiment del teixit associatiu. Amb el temps la seva acció s’ha ampliat a altres àmbits de l’acció social com ara la formació, la recerca i la gestió.

• Discapacitat i Diversitat funcional
  • Gent gran i Dependència
  • Infància, Joventut i Família
  • Inserció Laboral
  • Mediació i Intervenció
  • Sanitat i Salut Mental
  • Lleure educatiu
  • Gestió
  • Formació d’interès social
  • Formació reconeguda per Ensenyament
  • Cursos d’interès sanitari

SEFOR Drecera

C. Progrés, 3
08904 L’Hospitalet de Llobregat
93 447 22 88

SEFOR Drecera ofereix formació ocupacional, dirigida a persones en situació d’atur; i  contínua i reciclatge, dirigida a persones que mostrin inquietuds i motivació per créixer en l’aprenentatge personal i professional o vulguin completar la seva formació acadèmica. També dirigeix la seva activitast formativa a  empreses i entitats per tal d’impulsar la millora de la gestió i l’aprofitament dels seus recursos a través d’una formació de qualitat adaptada a les seves necessitats.

• Acció social
  • Atenció sociosanitària (certificat de professionalitat)