Apunts654C.Els imperdibles de La Confederació: “La governança del coneixement: de manar recursos a dinamitzar actors” amb Ismael Peña-López

BlogNotíciesApunts654C.Els imperdibles de ...

Al cicle “Apunts654C.Els imperdibles de La Confederació” parlarem amb Ismael Peña-López, director de l’EAPC i expert en l’impacte de les tecnologies de la informació i la comunicació en el desenvolupament.

Ismael Peña-López és el director de l‘Escola d’Administració Pública de Catalunya. Amb anterioritat ha estat Director General de Participació Ciutadana i Processos Electorals de la Generalitat de Catalunya i professor de la Universitat Oberta de Catalunya, als Estudis de Dret i Ciències Polítiques. Ha estat també investigador sènior a Open Evidence, director fellow d’innovació oberta de la Fundació Jaume Bofill i director de cooperació al desenvolupament de la UOC. S’ha especialitzat en l’impacte de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el Desenvolupament, especialment en la transformació de les institucions educatives i democràtiques.

Amb el títol, un xic provocador, de “La governança del coneixement: de manar recursos a dinamitzar actors” Peña-López ens parlarà de com les institucions intensives en coneixement sempre han tingut dificultats en seguir models d’organització verticals, jeràrquics, tancats, i totalment regulats. Aquest desencaix s’ha accentuat, per una banda, amb la revolució digital i l’accés a potents eines de gestió de la informació a l’abast de tothom; i, per una altra banda, amb la creixent acceleració del canvi i la també creixent complexitat dels reptes que afrontem com a societat a tots nivells. Amb diferents noms, i encara sense tenir un nou model d’organització complet i comprensiu, comencem a tenir bones intuicions sobre com bastir models de governança que aconsegueixin alinear els diversos actors que conformen ecosistemes de coneixement que persegueixen un objectiu comú.

INFORMACIÓ BÀSICA:

TÍTOL | “La governança del coneixement: de manar recursos a dinamitzar actors”

QUAN | dijous 25 de gener de 2024, de 9.30 a 10.45 hores

PERSONES DESTINATÀRIES | Persones vinculades al Tercer Sector Social

MODALITAT VIRTUAL

Sessions exclusives per a persones vinculades a organitzacions del Tercer Sector Social. En cas d’exhaurir-se les places tindran prioritat les persones vinculades a les organitzacions sòcies de La Confederació i les seves entitats de base. Aquesta sessió no té cost per a les persones assistents.