“El got està mig ple” – Editorial de Jordi Roman, president de La Confederació

BlogNotícies“El got està mig ple&#82...

“El got està mig ple” – Editorial de Jordi Roman, president de La Confederació

Les coses sempre tenen diferents punts de vista, és un axioma inqüestionable. Per molt que vulguem, no podem forçar que el prisma sigui el mateix per a tothom. Però emfasitzar un punt de vista, sí que està en les nostres mans. I això és el que ens toca fer: ens toca ser optimistes i creure fermament que les actuacions i el recorregut que estem fent com a sector acabaran en èxit total, com nosaltres esperem.

Tenim elements que evidencien aquesta expectativa d’optimisme. Si fa un any ens haguessin dit tot el que avançaríem, no ho hauríem cregut. Fa unes setmanes vam signar l’històric acord amb Govern i sindicats per desplegar el futur sistema de serveis socials de Catalunya, que ha de posar fi a l’infrafinançament de les entitats. En els pròxims dies signarem el IV Pla de Suport al Tercer Sector Social de Catalunya que, com a La Confederació, signem per primera vegada. Hem assolit acords de negociació col·lectiva en un context extremadament difícil, entre els quals destaca l’acord parcial del conveni d’acció social. Hem fet avançar la proposició de Llei del tercer Sector, que actualment es troba en fase de compareixences al Parlament. Hem vist publicades, tímidament, les primeres licitacions públiques on és possible la revisió de preus cada any en funció del conveni col·lectiu i altres costos considerats per al càlcul de preus.

Encara no hem assolit totalment els nostres objectius, és cert, però hi ha motius per ser optimistes. Segur que apareixen dificultats o desconfiances en el camí que faran trontollar el nostre full de ruta, però el focus no poden ser aquestes dificultats ni les desconfiances, sinó continuar treballant i encarar tots els nostres reptes amb l’optimisme i la convicció que es mereixen, i amb la confiança que el resultat final serà l’esperat.

Diuen que per enfortir qualsevol sector econòmic és necessari que tingui un finançament adequat, un reconeixement polític i social i un marc legislatiu apropiat que els sustenti. Sincerament, creiem que el tercer sector està en el bon camí per complir en el futur aquestes tres premises. No defallim. El got està mig ple.

Jordi Román
President