La Confederació es reuneix amb Laura Vilagrà, Consellera de Presidència del Govern de la Generalitat de Catalunya

BlogNotíciesLa Confederació es reuneix amb...

Aquest migdia una delegació de la Junta Directiva de La Confederació, encapçalada pel seu president Joan Segarra, amb Helena Fontanet (vicepresidenta primera), Xavier Puig (vicepresident tercer), Joan Muntaner (secretari) i la directora tècnica Laia Grabulosa, s’han reunit amb la Consellera de Presidència, Hble. Sra. Laura Vilagrà i Pons. La Consellera estava acompanyada pels membres del seu equip Sergi Raventós, cap de l’Oficina del Pla Pilot per Implementar la Renda Bàsica Universal, Marc Ramentol, director general de Coordinació Interdepartamental i Laura Ribalaiga, adjunta al gabinet de la Consellera de Presidència.

Un dels principals temes de la reunió ha estat exposar a la Consellera la proposta Llei d’Acció Concertada per la provisió de serveis públics d’atenció a les persones de caràcter social que ha impulsat La Confederació.

Aquesta proposta legislativa pretén, entre d’altres:

• Desmercantilitzar els serveis d’atenció a les persones i equiparar els serveis.
  • Eradicar el greuge comparatiu entre els serveis de gestió pública directa i els de l’àmbit concertat, impulsant l’equiparació de costos dels serveis, incloses les condicions salarials i laborals de les professionals.
  • Garantir la protecció dels drets socials, l’interès general i la qualitat de l’atenció a les persones, especialment les més vulnerables; garantir l’eficiència i el màxim retorn social dels recursos públics, en base a una gestió solidària sense afany de lucre.
  • Limitar l’interès econòmic dels operadors que accedeixin a l’acció concertada, atorgant un rol fonamental i estratègic a la iniciativa social, com a part essencial del sistema català de serveis d’atenció a les persones de caràcter social.
Des de La Confederació, donada la importància i tranversalitat d’aquesta proposta de Llei, se li ha demanat a Laura Vilagrà que la Conselleria de Presidència entomi l’impuls d’aquesta Llei, que afectarà a centenars de milers de ciutadans i a milers de treballadores.

Així mateix se li ha recordat a la Consellera que hi ha un mandat exprés del Parlament de Catalunya perquè el Govern aprovi, en un termini que s’esgota a l’abril del 2022, un projecte de Llei per a revisar el marc regulador de la gestió concertada de naturalesa no contractual per a la prestació de serveis de caràcter social.

Des de La Confederació volem agrair-li a la Consellera Vilagrà, i al seu equip, l’espai de trobada i confiem poder fer realitat plegats el compromís d’avançar cap a un model de concertació social que desmercantilitzi els serveis públics d’atenció a les persones.