Pla plurianual de finançament i proposta de Llei d’acció concertada: els principals temes de la reunió de La Confederació amb Violant Cervera, consellera de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya

BlogNotíciesPla plurianual de finançament ...

Una delegació de la junta directiva de La Confederació s’ha reunit aquest migdia amb  l’Hble. Sra. Violant Cervera, consellera de Drets Socials del Govern de la Generalitat de Catalunya i amb la Sra. Maria Dolors Rusinés i Bonet, secretària general del Departament.

En el marc de la reunió s’ha exposat a la consellera les principals reivindicacions del Tercer Sector: un pla plurianual de finançament dels serveis socials que reverteixi l’infrafinançament crònic que ve patint el sector en els darrers anys i permeti avançar definitivament cap a l’equiparació de condicions de les professionals respecte la funció pública, atorgant al Sector Social el reconeixement que es mereix com a pilar de l’Estat del Benestar, al costat de Salut i Educació; i la necessitat de fer realitat la proposta de Llei d’acció concertada per la provisió de serveis a les persones de caràcter social per assegurar la qualitat de l’atenció i el sense afany de lucre en la gestió de serveis públics.

Pel què fa a la continuïtat dels compromisos de l’anterior equip, s’ha demanat el desplegament urgent de l’Acord per una Catalunya Social, del Pla Estratègic de Serveis Socials i del Pla de millora del sistema d’atenció a la infància, l’adolescència, la joventut i les seves famílies a Catalunya.

Finalment, en relació a l’impacte de la COVID-19, s’ha recordat que ara més que mai cal tenir un Tercer Sector Social fort per donar resposta a l’emergència social derivada de la pandèmia i, en aquest sentit, s’ha manifestat la necessitat d’impulsar mesures de suport al sector.

Com a patronal de referència del Sector Social, des de La Confederació agraïm a la Consellera l’espai de diàleg i col·laboració brindat, i ens posem a disposició per seguir treballant plegats el desplegament de les polítiques socials del país.