“Essencial per a les persones i essencial per al país” – Editorial d’Helena Fontanet, presidenta de La Confederació

BlogNotícies“Essencial per a les per...

Aquest mes de maig s’ha donat el tret de sortida a la tramitació parlamentària de la Llei del Tercer Sector Social de Catalunya. Ens hem situat en l’agenda política del país i tenim per endavant l’oportunitat de posar en valor el rol i la contribució a la societat dels milers d’entitats socials d’aquest país.

Per iniciar aquesta tramitació hem comptat amb el suport de la gran majoria de l’arc parlamentari. És una gran notícia, i és precisament per això que no entendríem que en el Parlament de Catalunya no s’aconseguís el consens necessari per reconèixer i reforçar el paper del Tercer Sector Social; un sector que dia a dia contribueix a donar resposta a les necessitats socials de la ciutadania, des del sense afany de lucre i des de la seva vocació de servei públic.

Un cop entrada la proposició de llei, les organitzacions representatives del Tercer Sector Social ens posem a disposició de tots els grups parlamentaris per treballar el contingut de la norma i enriquir-la tant com es pugui durant la tramitació. Estem convençudes que el debat parlamentari serà ric i positiu per a tothom.

Un cop aprovada la llei, confiem que el Govern articuli els mecanismes necessaris per desplegar-la i fer-la efectiva el més aviat possible. Esperem que aquesta norma no quedi en paper mullat: volem que sigui una llei útil, que millori el dia a dia de les entitats socials, i que també tingui un impacte directe i positiu en la vida de les persones en situació de vulnerabilitat.

Finalment, confiem que aquest primer pas serveixi també per impulsar, acompassar i dotar de coherència  el triple marc legislatiu que venim reclamant: aquesta Llei del Tercer Sector Social, per descomptat; però també la Llei de l’Acció Concertada per a la provisió de serveis públics d’atenció a les persones de caràcter social; i un paraigua més ampli, que és la Llei de l’Economia Social i Solidària, de la qual formem part. Tots tres marcs són necessaris i oportuns i, sens dubte, ens han d’ajudar a reforçar el rol del Tercer Sector Social.

Helena Fontanet
Presidenta