“No us oblideu dels serveis socials” – Editorial d’Helena Fontanet, presidenta de La Confederació

BlogNotícies“No us oblideu dels serv...

Arribem al darrer dia del mes de gener i a data d’avui encara no tenim pressupostos. Fa mesos que estem reclamant la seva urgent i necessària aprovació, per compromís i per responsabilitat amb la ciutadania. Però encara hi ha massa incerteses i les informacions que ens arriben sobre aquests nous pressupostos en relació a la millora del finançament que necessita el sector social no són optimistes. Tant de bo la inversió en serveis socials fos el focus del debat per donar llum verda als comptes de la Generalitat de Catalunya, però molt ens temem que no és així.

El sector és plenament conscient que l’infrafinançament crònic que venim patint des de fa més de 12 anys no es podrà revertir en un sol any i, per tant, estem plantejant la necessitat d’arribar a un acord polític per construir un escenari plurianual de recursos econòmics que, per començar, i ja per aquest 2023, impliqui una inversió mínima de 150 milions d’euros en concepte d’increment dels preus de la xarxa pública de serveis socials, corresponent a un increment del 10%.

Alertem que persistir un any més en l’infrafinançament del sector, sumat a l’increment extraordinari de costos de subministraments, posa greument en risc la qualitat de l’atenció a les persones i la viabilitat de les entitats. Alhora, suposa agreujar les desigualtats existents entre els serveis socials de gestió directa i els de gestió concertada amb la iniciativa social, aprofundint encara més en la bretxa salarial existent entre els nostres professionals respecte la funció pública que, en alguns casos, supera el 30% de diferencial.

Pressupostos, definitivament sí, urgents i necessaris per permetre qüestions tant rellevants com l’actualització de l’IRSC, per exemple; però, si us plau, no us oblideu de les necessàries millores que requereix el finançament del sistema català de serveis socials. No us oblideu dels milers d’entitats socials i professionals que estant sostenint la situació d’infrafinançament. No poseu en risc la qualitat de l’atenció a les persones que pateixen situacions d’especial vulnerabilitat.

Hi confiem!

Helena Fontanet