Nou acord de taules salarials del Conveni Col·lectiu de Tallers per a persones amb discapacitat intel·lectual

BlogNotíciesNou acord de taules salarials ...

El passat 15 de desembre La Confederació AEES Dincat, com a principals organitzacions empresarials representatives del sector de la discapacitat a Catalunya, i els sindicats CCOO CatalunyaUGT Catalunya, com a principals organitzacions sindicals del país, varen signar un nou acord de taules salarials del Conveni Col·lectiu de Tallers per a persones amb discapacitat intel·lectual pels anys 2020-2023.

Pel què fa als serveis ocupacionals vinculats a la Cartera de Serveis Socials i d’acord amb el Decret 39/2020, s’ha acordat un increment del 2,5% amb caràcter retroactiu a 1 de gener de 2020, més un 0,5% addicional a partir de l’1 de gener de 2021. Igualment, s’ha arribat al compromís de revertir en la millora de les condicions salarials dels professionals un mínim del 70% del percentatge d’increment tarifari que determini el Departament de Drets Socials pels anys 2021, 2022 i 2023. En aquest sentit, confiem que l’actual equip de Govern faci efectius els compromisos que s’havien adquirit amb el sector i que són imprescindibles per millorar les condicions laborals dels professionals; i que, en tot cas, hi hagi una aposta clara per revertir l’infrafinançament històric d’uns serveis que no ens cansarem de recordar que són de responsabilitat pública.

En relació als Centres Especials de Treball, que depenen orgànicament del Departament d’Empresa i Treball, s’ha acordat un increment de l’1,5% per a l’any 2021, un mínim de l’1,75% per a l’any 2022 i un mínim del 2% per a l’any 2023.

L’acord assolit representa un esforç per a totes les parts que sens dubte ha de ser un punt i seguit per la millora d’un sector absolutament essencial per la inclusió social i laboral de les persones amb discapacitat, especialment castigat en els darrers anys. Una millora que no serà possible sense el suport i la inversió pública de la Generalitat de Catalunya.