“Per un 2023 ple de reptes i oportunitats” – Editorial d’Helena Fontanet, presidenta de La Confederació

BlogNotícies“Per un 2023 ple de rept...

A les portes d’acabar l’any i amb la mirada ja posada al 2023, val la pena fer balanç i apuntar els reptes que de ben segur marcaran la nostra acció en els propers mesos.

El 2022 ha estat un any intens, amb canvis interns i de l’entorn que ens han fet activar la nostra capacitat de resiliència per adaptar-nos al context. També ha estat l’any de celebració del nostre 25è aniversari, una fita que no fa més que encoratjar-nos a seguir desenvolupant la nostra tasca al servei del Tercer Sector Social de Catalunya. Com sempre diem, la raó de ser de La Confederació són les entitats i l’enfortiment de l’activitat que dia a dia desenvolupen arreu del territori per donar resposta a les necessitats de la ciutadania, especialment la més vulnerable. Mentre siguem una eina útil pel sector, aquí estarem, treballant incansablement per la defensa i el reconeixement de la iniciativa social sense afany de lucre.

Encarem el nou any amb la mirada posada sobre els responsables polítics del país i l’esperada aprovació d’uns nous pressupostos que confiem contribueixin a avançar decididament cap a la millora del finançament dels serveis d’atenció a les persones; un finançament just que ha de poder assegurar la qualitat de l’atenció, la sostenibilitat de les entitats i la millora de les condicions laborals dels professionals, més encara quan ens trobem en un context d’increment  extraordinari de costos que està posant en risc, en molts casos, la continuïtat de l’activitat.

És doncs urgent i necessari disposar d’aquests pressupostos per seguir fent passes endavant en el reconeixement del sector social com a pilar fonamental de l’Estat del Benestar.

Igualment, l’any 2023 ha de ser l’any de l’impuls del triple marc legislatiu que venim promovent: la Llei del Tercer Sector Social, actualment en tramitació parlamentària i que esperem pugui aprovar-se en els propers mesos; la Llei d’Acció Concertada per la provisió de serveis a les persones de caràcter social, que compta amb el ferm compromís del Govern per impulsar-la; i finalment, la Llei de l’Economia Social i Solidària, que ja ha iniciat el seu recorregut i que esperem pugui fer-se realitat properament. Tots tres marcs són necessaris i oportuns i, sens dubte, ens han d’ajudar a reforçar el paper del Tercer Sector com a agent social i econòmic imprescindible i com un aliat estratègic per multiplicar l’impacte de les polítiques públiques.

Units som més forts i per tant, comptem amb tots vosaltres per assolir tots aquests reptes que ens han de portar a construir una societat més justa i cohesionada, al servei de les persones.

Que tingueu una molt bona entrada al 2023!

Helena Fontanet
Presidenta