Acte de presentació del III Conveni Col·lectiu d’Atenció Precoç de Catalunya

BlogNotíciesActe de presentació del III Co...

Acte de presentació del III Conveni Col·lectiu d’Atenció Precoç de Catalunya

Ahir, 14 de desembre, més de 60 persones varen assistir a l’acte de presentació del III Conveni Col·lectiu d’Atenció Precoç a Catalunya, signat el dia 11 de novembre de 2021, per part de La Confederació, com a patronal del Tercer Sector Social de Catalunya (en representació de l’UCCAP i DINCAT) i Comissions Obreres i UGT de Catalunya, com a organitzacions sindicals representatives.

A l’acte hi varen participar Joan Segarra, president de La Confederació, que va posar en valor la capacitat de les organitzacions empresarials i sindicals per arribar a acords en moments d’alta complexitat com els actuals; Francesc Durà (membre de la Junta Directiva de la Federació Dincat i vocal d’Atenció Precoç) va felicitar a totes les parts implicades per assolir uns acords que, sens dubte, permeten avançar en la millora de la regulació d’un sector tant essencial com és l’atenció precoç al nostre país; i Gemma Garcia, presidenta de l’UCCAP, que va posar de manifest el creixement exponencial de la demanda que ha patit el sector en els darrers anys i la necessitat de disposar de més recursos per atendre en millors condicions els infants amb necessitats especials de desenvolupament.
Des de La Confederació, com a entitat representativa del Tercer Sector Social a Catalunya, volem posar de manifest que el marc de relacions laborals del sector de l’Atenció Precoç és un marc on s’emmirallen altres sectors d’activitat propis del Tercer Sector pel reconeixement de les especificitats, per l’equiparació amb la funció pública i per la introducció de la carrera professional, com a element innovador.

A l’acte també van participar en representació de les organitzacions sindicals signants Javier Moreno (UGT de Catalunya) i Estrella Gutiérrez (CC.OO Catalunya). També va ser-hi Perfecto Alonso, advocat i assessor legal d’aquesta negociació.