Càpsula de coneixement i debat “Claus per l’abordatge de l’assetjament masclista en l’àmbit laboral”

BlogNotíciesCàpsula de coneixement i debat...

La Fundació SURT (membre, entre d’altres, de la nostra sòcia ECAS) ha engegat a casa nostra el projecte TeamWork2, finançat per la Unió Europea en el marc del programa Drets, Igualtat i Ciutadania, amb l’objectiu abordar l’assetjament sexual a la feina.

El projecte TeamWork2 busca establir i reforçar aliances amb agents clau a Catalunya, com sindicats, patronals, cambres de comerç, administracions públiques i empreses, amb l’objectiu de promoure un entorn de treball segur i saludable per a tothom.

En el marc del programa Team Work2, la Fundació SURT ofereix dues línies de suport, gratuïtes ambdues:

• Formació: virtual i/o presencial. Amb temàtiques tals com l’assetjament sexual a l’àmbit laboral, el suport a les víctimes per informar incidents i trobar serveis, i l’adopció de polítiques de prevenció de la violència masclista, que inclouen l’assetjament sexual.
  • Assessorament: tant per l’elaboració de protocols relacionats amb la prevenció i l’abordatge de l’assetjament sexual i per raó de sexe com de caire jurídic a les víctimes. Aquest servei d’assessorament garantirà el suport integral a les entitats sòcies i als seus/les seves treballadors/es en cas de ser víctimes d’assetjament.

Com a patronal empresarial del tercer sector social, que agrupem a més de 1200 entitats que des del sense ànim de lucre, donen atenció a les persones, ens fem ressò del seu projecte. Si en voleu més informació, contacteu amb Eulàlia Pedrola Vives, Coordinadora de Projectes de Recerca de la Fundació SURT al mail [email protected]

Per donar-nos a conèixer aquest programa i com abordar l’assetjament masclista en l’àmbit laboral, hem organitzat una càpsula de coneixement i debat amb el següent contingut:

• Violències masclistes a la feina: per què succeeixen? Entenent les dinàmiques de poder.
  • Tipologies i exemples d’assetjament a la feina. Prevalença i grups de risc, discriminacions interseccionals.
  • Factors de risc i de protecció: estils de lideratge, models organitzatius. Cultura empresarial i polítiques d’igualtat des de l’inici: el procés de selecció i promoció.
  • Conseqüències de l’assetjament i indicadors de sospita. Reacció de les víctimes.
  • Claus per a crear una cultura de tolerància zero envers l’Assetjament Sexual.

INFORMACIÓ BÀSICA:

TÍTOL | “Estratègies des del tercer sector en relació amb el sistema públic de serveis socials”

🗓️ QUAN | dijous 14 de desembre de 2023

🕤 de 9.30 a 10.45 hores

🫂Destinatàries: persones vinculades al Tercer Sector Social

📍Via Zoom

Sessions exclusives per a persones vinculades a organitzacions del Tercer Sector Social. En cas d’exhaurir-se les places tindran prioritat les persones vinculades a les organitzacions sòcies de La Confederació i les seves entitats de base. Aquesta sessió no té cost per a les persones assistents.