Apunts654C.Els imperdibles de La Confederació: “Estratègies des del tercer sector en relació amb el sistema públic de serveis socials” amb Fernando Fantova

BlogNotíciesApunts654C.Els imperdibles de ...

Al cicle “Apunts654C.Els imperdibles de La Confederació” parlarem amb Fernando Fantova, consultor social, educador social, llicenciat en filosofia i ciències de l’educació.

Fernando Fantova inicia la seva trajectòria laboral – voluntària i professional – a finals dels anys setanta en l’acció associativa amb persones amb discapacitat, en el treball amb famílies i en el desenvolupament comunitari. Està habilitat com a educador social, és llicenciat en psicologia, màster en recursos humans i doctor en sociologia. Des de mitjans dels noranta fins al 2009 es desenvolupa com a consultor a l’Amèrica Llatina i a Espanya sobre intervenció social, gestió estratègica d’organitzacions i polítiques públiques socials. Des del 2009 fins al 2013 es dedica a temps complet a responsabilitats polítiques i servei públic, sent viceconseller d’Afers Socials del Govern Basc. A partir del 2013 torna a la seva tasca d’activisme voluntari i consultoria professional en l’àmbit de la cura comunitària, els serveis socials i les polítiques socials.

Amb el títol “Estratègies des del tercer sector en relació amb el sistema públic de serveis socials”, Fantova ens parlarà de com nombroses activitats, iniciatives o organitzacions del tercer sector d’acció social estaven en funcionament abans que els poders públics decidissin començar a constituir els sistemes públics de serveis socials al nostre país. No obstant això, la configuració d’aquests entramats de drets, prestacions, suports, processos i sabers, sens dubte, afecta, interessa, implica i concerneix les entitats solidàries dedicades a la intervenció social i les seves xarxes.

Per això, en l’exposició i conversa es tractarà d’analitzar en quin punt es troben i cap a on evolucionen els serveis socials de responsabilitat pública a Espanya, comentant com es podrien col·locar i què hauria de fer sobre aquest tema la iniciativa social i solidària del ram dels serveis socials

INFORMACIÓ BÀSICA:

TÍTOL | “Estratègies des del tercer sector en relació amb el sistema públic de serveis socials”

QUAN | dimecres 29 de novembre de 2023, de 9.30 a 10.45 hores

PERSONES DESTINATÀRIES | Persones vinculades al Tercer Sector Social

MODALITAT VIRTUAL

Sessions exclusives per a persones vinculades a organitzacions del Tercer Sector Social. En cas d’exhaurir-se les places tindran prioritat les persones vinculades a les organitzacions sòcies de La Confederació i les seves entitats de base. Aquesta sessió no té cost per a les persones assistents.