La Conselleria d’Igualtat i Feminismes i La Confederació signen un acord històric per a la millora progressiva de la xarxa d’atenció a les violències masclistes

BlogNotíciesLa Conselleria d’Igualta...

El 30 de març d’enguany la consellera Tània Verge Mestre i la presidenta de La Confederació, Helena Fontanet Casas, han signat un acord per a la millora progressiva del finançament, acompanyament i sostenibilitat dels serveis de la xarxa especialitzada d’atenció a les violències masclistes i recuperació integral per a dones que pateixen violència masclista.

El document recull tres grans compromisos per garantir la qualitat i la sostenibilitat dels serveis d’atenció a les violències masclistes:
  • Revisar i actualitzar el finançament de la xarxa.
  • Avançar cap a la seva ordenació territorial, estandardització de qualitat i finançament de tots els serveis.
  • Millorar les condicions laborals de les professionals.

L’acord és també un reconeixement a l’esforç de les entitats i especialment de les professionals que no han deixat d’atendre amb qualitat, ètica i professionalitat a les dones víctimes de la violència masclista i a les seves filles i fills.

La signatura d’aquest acord és un pas més en el compromís que el departament d’Igualtat i Feminismes té, des de la seva creació, per millorar la xarxa d’atenció de les violències masclistes i per fer-ho de la ma de les entitats del Tercer Sector d’arreu del territori català. Des del gener, s’ha incorporat una psicòloga o una educadora social addicional als equips existents a cada un dels disset Serveis d’Intervenció Especialitzada (SIE) que hi ha actualment al territori, per tal d’adequar i especialitzar l’atenció que cada un d’ells presta. A més, han dut a terme diferents formacions específiques per augmentar l’especialització de les professionals i s’ha millorat l’acompanyament que reben davant de casos complexos, per mitigar l’impacte que les violències masclistes tenen en elles.

També s’han pres mesures de xoc com l’increment d’un 10% del preu dels contractes de serveis de la xarxa, amb efectes retroactius des del gener de 2022.

“Assegurem la sostenibilitat dels serveis d’atenció a les violències masclistes i reparem un deute històric com és l’infrafinançament perquè puguin oferir serveis de qualitat, fent front a la crisi econòmica i d’inflació i millorem les condicions dels equips professionals”; ha declarat la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge Mestre, que ha ressaltat que “ho fem de la mà de les entitats del Tercer Sector Social perquè només avançant conjuntament podem garantir una xarxa d’atenció a les violències masclistes de qualitat, de proximitat i sostenible en el temps”.

La presidenta de La Confederació, Helena Fontanet, ha destacat que “és molt important treballar conjuntament per assolir objectius compartits, i és per això que posem especialment en valor la voluntat de totes les parts per avaluar el sistema actual de finançament i avançar en la millora de la qualitat dels serveis i de les condicions laborals de les professionals. També estem convençudes que aquest Acord que signem avui reforçarà el reconeixement del rol i expertesa de les entitats del Tercer Sector Social en aquesta matèria”.

Podeu llegir aquí la nota de premsa del departament d’Igualtat i Feminismes
Signatura de l’acord entre la consellera Tània Verge Mestre i Helena Fontanet Casas, presidenta de La Confederació.