Apunts654C.Els imperdibles de La Confederació: “Què entenem per una transició ecològica justa i democràtica?” amb Rubèn Suriñach

BlogNotíciesApunts654C.Els imperdibles de ...

Al cicle “Apunts654C.Els imperdibles de La Confederació” parlarem amb Rubèn Suriñach Padilla, economista i auditor social vinculat des de fa més d’una dècada a la XES, la Xarxa d’Economia Solidària.

El proper dijous 30 de març com sempre de 9.30 a 10.45 hores, reflexionarem i conversarem sobre la la transició ecològica amb en Rubèn Suriñach Padilla.

En Rubèn Suriñach Padilla és economista i coodinador del projecte “Futurs imPOSSIBLES”, impulsat des de la Xarxa d’Economia Solidària, Coòpolis i l’Observatori del Deute en la GlobalitzacióLlicenciat en economia a la UdG, màster en Economia Ecològica i Ecologia Política a l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambiental de la UAB i autor del llibre “Les economies transformadores de Barcelona”  i de la novel·la Tot era massa fràgil”.

Amb el títol: “Què entenem per una transició ecològica justa i democràtica?” en Rubèn ens parlarà dels esdeveniments altament probables derivats, d’un costat, de l’emergència climàtica i, de l’altre, de la crisi energètica, des d’una perspectiva de realisme ecològic. Analitzarem perquè la transició ecològica no és una opció, sinó que és un fet inevitable, i veurem com es pot fer amb criteris de justícia social i democràcia econòmica per evitar que les persones vulnerabilitzades siguin les que més pateixen aquesta transició. Analitzarem quatre possibles escenaris davant la transició ecològica, des dels desitjables, fins als no desitjables, per entendre quin paper té l’economia social i solidària per evitar els pitjors escenaris i caminar cap als desitjables.

INFORMACIÓ BÀSICA

TÍTOL | “Què entenem per una transició ecològica justa i democràtica?”

QUAN | dijous 30 de març de 2023, de 9.30 a 10.45 hores

PERSONES DESTINATÀRIES | Persones vinculades al Tercer Sector Social

MODALITAT VIRTUAL

Sessions exclusives per a persones vinculades a organitzacions del Tercer Sector Social. En cas d’exhaurir-se les places tindran prioritat les persones vinculades a les organitzacions sòcies de La Confederació i les seves entitats de base. Aquesta sessió no té cost per a les persones assistents.