Eines pràctiques per l’impuls de la governança democràtica a les entitats del tercer sector social

BlogNotíciesEines pràctiques per l’i...

Al 2017 La Confederació va impulsar i posar en marxa el Programa de foment de la Governança Democràtica al Tercer Sector Social de Catalunya amb l’objectiu d’aprofundir en una de les seves finalitats estatutàries: la promoció de models de gestió propis de l’Economia Social. El Programa compta amb la col·laboració de la Direcció General d’Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives del Departament d’Empresa i Treball (Generalitat de Catalunya) i el suport especialitzat de Vector 5Hobest i Grup Integral.

Una de les línies d’actuació del programa és l’elaboració d’eines i recursos útils per a les entitats, com aquestes 3 guies pràctiques que avui us presentem i que esperem que us siguin útils.

Com fer que les persones ateses participin en la vostra organització?

Aquesta publicació és una eina orientativa que facilita l’avenç a aquelles organitzacions que aposten per donar oportunitats de participació, donar veu i poder de decisió a aquells col·lectius atesos per l’organització, per reforçar així la governança democràtica de les entitats.

Com promoure la participació digital a la vostra organització?

Aquesta guia és una eina orientativa sobre com les tecnologies de la informació poden ajudar les entitats a millorar la participació dels seus membres, facilitant la comunicació i la col·laboració. Les TIC poden contribuir de manera positiva reforçant la governança democràtica de les entitats i l’enfortiment del tercer sector social català.

Com fer plans estratègics participatius?

La publicació “Com fer plans estratègics participatius?” és una eina orientativa i col·lectiva que facilita l’avenç cap a una implementació reeixida de plans estratègics per reforçar la governança democràtica de les entitats i contribuir a l’enfortiment del tercer sector social català.