IV Premis La Confederació 2020

BlogNotíciesIV Premis La Confederació 2020

IV Premis La Confederació 2020

El Tercer Sector Social premia les bones pràctiques en Governança Democràtica i Transformació Social

El Tercer Sector Social de Catalunya es va citar el 24 de novembre, via online, a l’acte d’entrega dels IV Premis La Confederació 2020, atorgats per La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya, per reconèixer les millors experiències en Governança Democràtica i Transformació Social desenvolupades per entitats no lucratives que treballen en l’àmbit dels serveis d’atenció a les persones del país.

Enguany aquests Premis, convertits en tot un referent del sector, en el context de crisi sanitària, social i econòmica que estem vivint, prenen més rellevància que mai i des de La Confederació és va voler dedicar l’edició a totes les entitats socials i professionals que de forma incansable han estat a primera línia de la pandèmia de la Covid-19.

Es van presentar 43 candidatures, que han quedat recollides en una publicació d’experiències i bones pràctiques referents per al conjunt del Tercer Sector Social, 6 en la categoria de Governança Democràtica i 37 en la categoria de Transformació Social.

Les iniciatives guardonades van ser:

En Governança Democràtica, en la categoria d’ “Espais i metodologies innovadores”, es va guardonar a la iniciativa “Transformació del model organitzatiu: cap a la governança democràtica basada en l’autogestió i autoorganització” de la Fundació Privada del Maresme Pro Persones amb Disminució Psíquica (Mataró), per suposar un procés de canvi i transformació en profunditat que s’ha anat desenvolupant durant els últims anys, amb un gran impacte en la gestió de l’organització, pel valor afegit que suposa un procés d’aquestes característiques en una entitat amb forma jurídica de fundació i per ser un model amb un alt potencial de transferència a altres realitats. I en la categoria d’ “Experiències de participació de les persones ateses” va ser guardonada la iniciativa “Xarxa d’Intercanvi de Coneixements (XIC)” de l’Associació educativa i cultural FORMES (Barcelona), per suposar un gran potencial d’acció comunitària amb alta capacitat d’incidència, transferència i impacte social i per apostar per fer créixer la comunitat, des de la reciprocitat, l’aprenentatge horitzontal i l’intercanvi, partint de les capacitats de les persones.

En Transformació Social, en la categoria d’”Innovació en nous productes i serveis” va rebre el guardó la iniciativa “Llavors d’oportunitats” de la cooperativa Alba Jussà (Tremp), per la generació d’oportunitats per a persones amb especials dificultats en un territori amb escassos recursos per a aquestes persones portant a terme una iniciativa que, a més genera un impacte ambiental positiu que suposa un doble valor afegit. I en la categoria d’ ”Experiències transformadores amb alt impacte en la comunitat” va ser guardonada la iniciativa “Riborquestra: espai comunitari i intergeneracional” de l’Associació Riborquestra (Barcelona), per haver construït un espai d’aprenentatge, cultura i educació inclusiva a la comunitat, en un barri amb una realitat diversa, així com per comptar amb un alt potencial de transferibilitat i impacte a llarg termini en la vida comunitària.

El Jurat – format per membres guardonats en altres edicions, personalitats coneixedores del Tercer Sector Social, periodistes i membres de l’administració pública de Catalunya – va creure oportú atorgar una menció especial a la iniciativa “Entrem”, pel procés participatiu per a la creació d’una cooperativa de segon grau, de l’Associació per a la Integració de persones amb dificultats Sociolaborals ENTREM-HI (Vilafranca del Penedès).

L’acte, conduit per la periodista Elisenda Roca i inaugurat per la vicepresidenta de La Confederació, la Sra. Helena Fontanet, va ser seguit en directe via streaming per prop de 200 persones: representants de les entitats socials, professionals, representants de col·legis professionals, així com representants de l’administració pública i diputats i diputades del Parlament de Catalunya, entre d’altres col·lectius.

La Sra. Helena Fontanet va obrir l’acte destacant que “hem estat a primera línia de la pandèmia. Al costat del front sanitari hi ha hagut un front social que, sovint massa invisibilitzat, ha estat i és absolutament essencial per no deixar cap persona enrere”, per reblar que “ens fa especial il·lusió aquest acte de reconeixement que volem dedicar expressament, a totes les entitats i professionals que de forma incansable estan al costat de les persones, especialment de les més vulnerables”.

En la cloenda de l’acte l’Hble. Sr. Pere Aragonès, vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, va voler felicitar a La Confederació per la consolidació d’uns guardons que ajuden a visibilitzar la feina del Tercer Sector Social del país, fent un agraïment molt especial per la tasca essencial que han fet entitats i professionals al llarg de la pandèmia i va afirmar que “el document de bases de la Llei Catalana de l’Economia Social i Solidària que hem treballat conjuntament ha de significar l’obertura d’una nova etapa plena d’oportunitats també pel Tercer Sector”, destacant la forta tradició solidària i de treball col·lectiu de Catalunya.  En el tancament també van intervenir la Sra. Lluïsa Moret, Presidenta de l’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar de la Diputació de Barcelona i la Sra. Sonia Fuertes, Comissionada d’Acció Social de l’ Ajuntament de Barcelona.

Tags: No tags