“La vitalitat del Tercer Sector Social” – Editorial d’Helena Fontanet, presidenta de La Confederació

BlogNotícies“La vitalitat del Tercer...

Aquest mes de Juliol s’ha reunit el jurat dels Premis La Confederació 2022 amb la difícil tasca d’avaluar les 46 candidatures rebudes enguany i escollir les millors iniciatives en matèria de governança i de transformació social.

És sens dubte un privilegi veure la vitalitat i la capacitat del Tercer Sector Social per donar respostes innovadores a les necessitats dels col·lectius en situació de vulnerabilitat i als reptes que afrontem com a societat. Quin plaer i quin honor poder aprendre de tantíssimes experiències que, des de la proximitat al territori, ofereixen solucions que contribueixen a la millora de la qualitat de vida de les persones i a la cohesió social del país.

Enguany és la 6a edició dels Premis i aquesta trajectòria ens permet observar com any rere any ens anem superant, tant pel què fa al nombre de candidatures rebudes com també a la qualitat de les iniciatives presentades. En aquesta edició s’ha fet més palès que mai com les tecnologies poden complementar la immensa tasca que desenvolupen les entitats socials i com els reptes globals al voltant del medi ambient, per exemple, impregnen també bona part de les intervencions del sector.

Finalment, i entomant una reflexió que sortia en la mateixa reunió del jurat, cal posar en valor com el Tercer Sector Social s’anticipa a les necessitats socials, marcant el camí del què en un futur s’ha de convertir necessàriament en política pública i garantia de drets. Així ho ha fet sempre i ho segueix fent. No oblidem mai el rol de la iniciativa social sense afany de lucre en la conquesta dels drets socials, una peça fonamental que cal promoure i preservar.

Enhorabona a cadascuna de les iniciatives presentades que no fan més que animar-nos a seguir treballant per la defensa i reconeixent del sector.

Helena Fontanet
Presidenta de La Confederació