La Confederació demana a la Presidenta del Parlament de Catalunya una legislatura social i marcs legislatius de reconeixement al Tercer Sector

BlogNotíciesLa Confederació demana a la Pr...

Parlament_de_Catalunya_ 2021-04-14

Una delegació de junta directiva de La Confederació s’ha reunit aquesta tarda amb la Molt Honorable Sra. Laura Borràs, presidenta del Parlament de Catalunya, per reclamar-li que la legislatura que ha de començar enguany sigui clarament una legislatura social.

La delegació de la Junta ha estat formada per en Joan Segarra, president de La Confederació, Helena Fontanet, vicepresidenta primera, Gemma Garcia, vicepresidenta segona, i Joan Muntané, secretari de l’entitat.

Com a entitat representativa del Tercer Sector Social des de la Confederació, i a partir de les demandes enviades a tots els grups polítics amb representació parlamentària en motiu de les eleccions del 14 de febrer de 2021, s’ha posat especial èmfasi en:

1. La necessitat que aquesta sigui una Legislatura Social per poder fer front a l’impacte social i econòmic produït arran de la pandèmia.
  2. El reconeixement del Tercer Sector Social com a pilar fonamental de l’Estat del Benestar, al costat de Salut i Educació. Per aquest reconeixement és imprescindible superar els dèficits econòmics i estructurals que el sector ve suportant en els darrers anys . Ara més que mai, el país necessita un sector social fort per poder atendre als més vulnerables.
  3. La urgència de la constitució d’un nou Govern i de l’aprovació d’uns nous pressupostos.
  4. El compromís fer per desenvolupar les diferents propostes legislatives de reconeixement i suport al Tercer Sector Social i que es concreten en:
  • La Llei d’Economia Social i Solidària que posi en valor altres models de fer economia i de fer empresa, amb una economia centrada en les persones i amb el màxim retorn social.
  • La Llei d’Acció Concertada que asseguri el sense afany de lucre en la gestió de serveis públics d’atenció a les persones.
  • La Llei del Tercer Sector Social que reconegui el rol del Tercer Sector Social en la defensa dels drets socials de la ciutadania i com a aliat estratègic de les administracions públiques a l’hora de donar resposta a les necessitats socials de les persones.

En aquesta trobada se li ha traslladat també a la Presidenta Borràs la urgent necessitat de reforçar la presència del Tercer Sector Social en els debats parlamentaris, per fer-lo present i situar-lo en l’agenda parlamentària, ja que és un sector estratègic, no només arran de la pandèmia, sinó com a motor econòmic i de generació d’ocupació, amb prop de 100.000 professionals contractats.

Així mateix des de La Confederació s’ha fet palesa a la Presidenta Borràs la necessitat de fer front comú contra qualsevol discurs que vulneri els drets socials i de les persones i un ferm compromís per seguir defensant les institucions catalanes.