La Confederació es reuneix amb el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano

BlogNotíciesLa Confederació es reuneix amb...

La Confederació es reuneix amb el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano

Membres de la junta directiva de La Confederació, encapçalats per la presidenta Helena Fontanet, es van reunir, el passat dimecres 14 de desembre, amb el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano. A banda del conseller, el van acompanyar a la reunió els següents membres del seu equip: Oriol Amorós, secretari general del departament, Núria Valls, secretària d’Infància, Adolescència i Joventut, Lluís Torrents, secretari d’Afers Socials i Famílies, Xavier Godàs, director general d’Acció Cívica i Comunitària i Oriol Puig, cap de gabinet del conseller.

A la reunió es varen tractar una gran diversitat de temes que afecten al Tercer Sector Social i a l’atenció a les persones del nostre país, amb el rerefons de l’històric infrafinançament que pateix el sector. Des de La Confederació es va recalcar la necessitat urgent que s’aprovin els pressupostos per l’any 2023 el més aviat possible, amb una millora substancial de la inversió en l’àmbit social que permeti assegurar la qualitat de l’atenció a les persones, la sostenibilitat de les entitats i la millora de les condicions laborals de les professionals.

En aquesta línia, es va reclamar un escenari plurianual de recursos econòmics per a la millora del finançament, amb la visió d’assolir una equiparació de costos entre els serveis de gestió directa i  els de gestió concertada, implicant també al món local, per tots aquells serveis que són de competència municipal.

Així mateix es va demanar al conseller Campuzano que s’activés un pla de xoc per contribuir a sufragar l’increment extraordinari de costos de subministraments, fonamentalment energètics i d’alimentació, i els derivats de la inflació, que estan suportant actualment les entitats socials i que posa en risc la seva viabilitat econòmica i financera.

També es va tractar la necessitat d’actualitzar la Cartera de Serveis Socials i de la necessitat d’activar la Llei d’Acció Concertada per la provisió de serveis a les persones de caràcter social.

Entre els compromisos que va entomar el Conseller, es destaca la voluntat d’activar de forma immediata l’estudi de costos dels serveis de la xarxa pública d’atenció social; l’impuls, durant el primer trimestre del 2023, de la proposta de Llei d’Acció Concertada, i l’inici de la revisió de la Cartera de Serveis Socials.

Des de La Confederació volem agraïr al Conseller i tot el seu equip l’espai de diàleg i la voluntat d’avançar conjuntament en la necessària millora dels serveis d’atenció a les persones, i en el reconeixement del Tercer Sector Social com aliat estratègic de les administracions públiques en la cobertura de drets socials de la ciutadania.