Premis La Confederació 2020

Celebrats el 24 de novembre de 2020, via streaming

Categories reconegudes

Governança Democràtica

Iniciatives que, des d’una perspectiva organitzacional interna, fomenten la governança democràtica en una de les dimensions següents:

Models organitzatius alineats amb els sistemes de governança participativa, que promouen la implicació dels grups d’interès interns en la presa de decisions i articulen mecanismes de participació en els òrgans de govern.

Experiències de participació de persones usuàries en la definició dels serveis

Transformació Social

Iniciatives transformadores per la millora de la qualitat de vida de les persones i amb un elevat component de retorn social a través de la prestació de serveis en una de les dimensions següents:

Innovació en nous productes i serveis a les persones, amb una incidència destacada en la transformació de la societat.

Experiències transformadores amb alt impacte en la comunitat.

Candidatures Presentades

Un total de 43:

• 6 en la categoria de Governança Democràtica
  • 37 en la categoria de Transformació Social

Iniciatives guanyadores

Governança democràtica

Modalitat Espais i metodologies innovadores: “Transformació del model organitzatiu: cap a la governança democràtica basada en l’autogestió i autoorganització” | Fundació Privada del Maresme Pro Persones amb Disminució Psíquica (Mataró), per suposar un procés de canvi i transformació en profunditat, amb un gran impacte en la gestió de l’organització, pel valor afegit que suposa un procés d’aquestes característiques en una entitat amb forma jurídica de fundació.

Modalitat Experiències de participació de les persones ateses de l’organització en la definició serveis: “Xarxa d’Intercanvi de Coneixements (XIC)” |’Associació educativa i cultural FORMES (Barcelona), per suposar un gran potencial d’acció comunitària amb alta capacitat d’incidència, transferència i impacte social i per apostar per fer créixer la comunitat, des de la reciprocitat, l’aprenentatge horitzontal i l’intercanvi, partint de les capacitats de les persones.

Transformació social

Modalitat Innovació en nous productes i serveis a les persones, amb una incidència destacada en la transformació de la societat: “Llavors d’oportunitats” |Cooperativa Alba Jussà (Tremp), per la generació d’oportunitats per a persones amb especials dificultats en un territori amb escassos recursos per a aquestes persones portant a terme una iniciativa que, a més genera un impacte ambiental positiu que suposa un doble valor afegit.

Modalitat Experiències transformadores amb alt impacte en la comunitat: “Riborquestra: espai comunitari i intergeneracional” |Associació Riborquestra (Barcelona), per haver construït un espai d’aprenentatge, cultura i educació inclusiva a la comunitat, en un barri amb una realitat diversa, així com per comptar amb un alt potencial de transferibilitat i impacte a llarg termini en la vida comunitària.

Menció especial del jurat per l’ Associació per a la Integració de persones amb dificultats Sociolaborals ENTREM-HI (Vilafranca del Penedès) i la seva iniciativa Entrem, pel procés participatiu per a la creació d’una cooperativa de segon grau.

Recull d'iniciatives presentades
Premis 2020

Recull d’iniciatives presentades 2020

7589 Descàrregues

Composició del Jurat

Sr. David Picó | Salesians Sant Jordi-PES La Mina

Sra. Ester Vidal | Ajuntament de Barcelona

Sr. Fidel Masreal | El Periódico de Catalunya

Sra. Fina Rúbio | Xarxa DDiPAS

Sr. Francesc Hernández | Diputació de Barcelona

Sr. Joan Segarra | La Confederació

Sra. Maria Nadeu | Fundació Privada La Salut Alta

Sra. Rosa Maria Juny | Fundació PIMEC

Sra. Roser Hernández | Generalitat de Catalunya

Sr. Xavier Godàs | Sociòleg

Galeria fotogràfica de l'acte de lliurament de Premis La Confederació 2020

L’acte, realitzat via streaming, presentat per la periodista Elisenda Roca, va comptar amb la presència del vicepresident de la Generalitat de Catalunya, H. Sr. Pere Aragonés, que va voler felicitar a La Confederació per la consolidació d’uns guardons que ajuden a visibilitzar la feina del Tercer Sector Social del país. Així mateix va fer un agraïment molt especial per la tasca essencial que han fet entitats i professionals al llarg de la pandèmia i va afirmar que “el document de bases de la Llei Catalana de l’Economia Social i Solidària que hem treballat conjuntament ha de significar l’obertura d’una nova etapa plena d’oportunitats també pel Tercer Sector“ .

A l’acte també van participar la comissionada d’Acció Social de l’Ajuntament de Barcelona, Sonia Fuertes i la Presidenta de l’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar de la Diputació de Barcelona, Maria Lluïsa Moret.

Suports

Amb el suport de: