Premis La Confederació 2022

Imatges de l’acte de celebració dels 25 anys de La Confederació i del lliurament de la 6a edició dels Premis La Confederació 2022. 19 d’octubre, El Born CCM de Barcelona.

Un any més volem reconèixer iniciatives innovadores en l’àmbit de la governança i de la transformació social portades a terme per entitats del Tercer Sector Social

Convertits en tot un clàssic del Tercer Sector Social de Catalunya, enguany celebrem la sisena edició dels nostres, vostres, Premis, en un any molt especial per nosaltres. És un any de celebració per a la nostra organització i pel conjunt del Tercer Sector Social català: La Confederació celebra el seu 25è aniversari.

25 anys d’una manera de fer, 25 anys al servei de les entitats, 25 anys que han consolidat un model empresarial amb vocació de servei públic basat en els valors de la iniciativa social sense afany de lucre. Per això volem aprofitar els actes de celebració d’aquest aniversari per retre homenatge a les nostres entitats i al conjunt del sector social del país, mentre continuem reclamant el seu reconeixement, encara insuficient, amb una sisena edició dels nostres premis ben especial.

Volem agrair molt especialment a totes les entitats que han presentat les seves iniciatives per demostrar, amb les seves experiències, el seu compromís, resiliència, adaptació, transformació i innovació de les entitats socials per continuar oferint serveis a les persones amb la màxima qualitat. I naturalment volem agraïr, en aquest aniversari, a les més de 1.200 entitats que ens fan costat. Gràcies per compartir camí amb nosaltres!

Us deixem el vídeo resum de l’acte. Emoció, alegria, retrobaments i compromís resumits en 3’5 minuts. No us el perdeu!

Les 46 candidatures presentades queden recollides en unes fitxes d’experiències i bones pràctiques referents per al conjunt del Tercer Sector Social

Iniciatives guardonades

Governança democràtica:

“Construïm FEDAIA. Per una FEDAIA més oberta, transparent i participativa” de FEDAIA

Per haver construït al llarg dels anys una sèrie d’espais, presencials en forma de comissions o grups de treball, i virtuals, a través de la plataforma “Construïm FEDAIA”, on s’ha aconseguit un altíssim grau de participació d’entitats i treballadores, fent així de la federació FEDAIA una entitat més transparent, democràtica, participativa i col·laborativa.

“Transició Feminista” d’Escoltes Catalans

Per, amb una gran participació de les caps, educadores i voluntàries, realitzar des del 2020 un canvi radical i transformador a l’hora d’organitzar l’entitat, establint diagnosis de gènere, itineraris formatius feministes, protocols per a la prevenció i gestió de l’abús sexual infantil i abordatge de violències masclistes, entre molts d’altres resultats qualitatius i quantitatius del projecte amb la ferma voluntat de democratitzar i feminitzar la cultura participativa; promoure la coherència entre els valors que defensen i la governança de l’entitat, així com generar models de lideratge positius.

Transformació social:

“Ella App” de Metges del Mon (MdM)

Per la creació de l’APP “Ella” d’abast estatal dirigida a dones en situació de prostitució amb l’objectiu que aquestes puguin accedir a informació sociosanitària, jurídica, psicològica, educativa i laboral rellevant, amb un xat privat per realitzar consultes.

“Coop_era” d’ Actua SCCL

Per la creació d’una iniciativa d’intercooperació creada inicialment entre entitats dins l’engranatge de l’economia social i solidària així com el cooperativisme de gestió agrícola, que pretén generar valor afegit en territoris i entorns rurals, donant oportunitats laborals directes a col·lectius específics, dignificant un sector primari altament precaritzat i empobrit.  Per ser un projecte autofinançable i sostenible,  que agafa la gestió directa de finques arreu del país per a fer-les productives i rendibles, i que a l’hora serveixen com a centres de formació i preparació dels treballadors i treballadores.

Menció especial del Jurat:

“Llars El Pas; impulsem llars cooperatives per a jovent en situació vulnerabilitat” de l’ Associació Punt de Referència

Per donar resposta a la necessitat d’habitatge del col·lectiu de jovent extutelat, acompanyant-los i fomentant el seu sentiment de pertinença a la comunitat, implicant-los en la dinàmica de la cooperativa, amb la doble finalitat de promoure el vincle entre el cooperativisme i el Tercer Sector Social i trobar un model d’accés a l’habitatge sostenible.

Composició del Jurat

El jurat de la 6a edició dels Pemis La Confederació 2022 està format per:

• Sra. Helena Fontanet Casas |Presidenta de La Confederació.
  • Sra. Isabel García Hernández |Subdirectora general de Treball en la Diversitat i el Tercer Sector del Departament d’Empresa i Treball. Generalitat de Catalunya.
  • Sr. Francesc Hernández Torres | Cap del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics. Gerència de Serveis Socials. Diputació de Barcelona.
  • Sra. Ester Vidal Pujol-Xicoy | Directora de Serveis d’Economia Cooperativa, Social i Solidària. Ajuntament de Barcelona.
  • Sr. Joan Segarra Ferran | Expresident de La Confederació.
  • Sr. Josep Ginesta Vicente| Secretari general de PIMEC.
  • Sra. Sònia Molina Vila | Coordinadora de la delegació de Barcelona de Fiare Banca Ètica.
  • Sra. Anna Gras Brugulat | Responsable de comunicació de Fundació Espigoladors.
  • Sra. Raquel Casanovas de la Cruz | Responsable Àrea Social en Solidança Treball EI S.L.

Suports

Promou: