La Confederació reclama a Educació mesures de compensació dels sobrecostos ocasionats per la 6a onada en els menjadors escolars

BlogNotíciesLa Confederació reclama a Educ...

La Confederació, que agrupa a les entitats no lucratives – associacions, fundacions i cooperatives d’iniciativa social – que gestionen menjadors escolars a Catalunya, alerta que el creixement exponencial de contagis provocat per la 6a onada de la pandèmia està portant a les entitats que gestionen serveis de menjadors escolars a una situació insostenible. Aquest passat mes de gener es calcula que al voltant d’un 20% dels monitors de menjadors escolars han estat de baixa laboral per contagi de COVID-19, amb els sobrecostos evidents que aquest fet ha comportat, i que ha portat a l’ofec econòmic a les entitats que gestionen serveis de migdia als centres escolars de Catalunya.

Des del Tercer Sector Social es comparteix  l’aposta i la importància de mantenir les escoles obertes. Les entitats estan compromeses i fan tot el possible per assegurar la prestació d’un servei públic essencial, però també posen de manifest que el sobreesforç personal, humà i organitzatiu per sostenir-ho és enorme. Destaquen que des de la represa del curs escolar després de les vacances de Nadal i durant aquest mes de gener que s’acaba de tancar, al voltant del 20% de professionals ha estat de baixa laboral i les substitucions de personal han comportant uns sobrecostos que estan recaient única i exclusivament a les entitats. Alhora, l’increment de confinaments dels infants ha representat també una caiguda dels ingressos previstos, arribant en algun cas a un 26% de davallada.

La Confederació lamenta que el  Departament d’ Educació es desentengui del desequilibri econòmic ocasionat en un servei essencial que és públic i absolutament necessari, i ocasionat per causes alienes a la prestació del servei i li reclama mesures de compensació extraordinàries. Denúncia també la manca de previsió del Govern i que el curs 2021-2022 s’iniciés sense preveure cap partida pressupostària destinada a possibles incidències provocades per la pandèmia. El sector ja va alertar d’aquesta situació el passat mes de setembre, molt abans que s’intuís la possibilitat d’una 6a onada i del seu abast, però les demandes no van ser considerades amb l’argument que el nou curs s’iniciava amb total normalitat i per tant, amb els mateixos recursos que els anys previs a la crisi sanitària.

Per tot això, s’insta al Departament i al conjunt del Govern a desplegar els instruments necessaris per contribuir a la seva sostenibilitat i minimitzar l’impacte econòmic dels sobrecostos en un sector ja prou castigat per la pandèmia com és el sector del lleure educatiu.