Apunts654C.Els imperdibles de La Confederació: “Comunicació i llenguatge inclusiu: claus per a la transformació social” amb Mar Barberà i Silvia Rodríguez redactores del Social.cat

BlogNotíciesApunts654C.Els imperdibles de ...

Al cicle “Apunts654C.Els imperdibles de La Confederació” parlarem amb Silvia Rodríguez i Mar Barberà, redactora en cap i redactora, respectivament, del diari digital Social.cat

El proper dijous 23 de febrer, com sempre de 9.30 a 10.45 hores, reflexionarem i conversarem sobre la “Comunicació i llenguatge inclusiu: claus per a la transformació social” amb:

• Silvia Rodríguez, redactora en cap del Social.cat. Anteriorment, va dirigir el setmanari l’Independent de Badalona. També ha treballat com a responsable de comunicació de l’ONG Unión Romaní, una entitat estatal que defensa els drets del poble gitano. Ha compaginat el periodisme social amb el periodisme musical, la seva altra gran passió, escrivint a les revistes Ritmos del Mundo i B!Ritmos.
  • Mar Barberà és redactora del Social.cat. Va treballar a Localia televisió, a RAC1, al Catalunya Plural i a la revista Mondosonoro, entre altres. També ha col·laborat, a Guatemala, amb l’entitat Ixmucané que treballa perquè les noies de les comunitats indígenes tinguin accés a l’educació. Ha viscut a Dublín, Madrid, Brighton i Belfast, on ha desenvolupat tasques en els mitjans locals.

Ens parlaran, com hem dit, de “Comunicació i llenguatge inclusiu: claus per a la transformació social”: el procés i el mètode que utilitzen a la redacció del Social.cat per tractar la informació, tenint en compte el llenguatge inclusiu com a eina indispensable per comunicar la transformació social. Ens posaran exemples de notícies en les quals no s’utilitza llenguatge inclusiu, per veure com és d’excloent per a una gran part de la ciutadania. La premsa ha avançat cap a la comunicació inclusiva aquests darrers anys? Creiem que encara queda molta feina a fer.

INFORMACIÓ BÀSICA

TÍTOL | “Comunicació i llenguatge inclusiu: claus per a la transformació social”

QUAN | dijous 23 de febrer de 2023, de 9.30 a 10.45 hores

PERSONES DESTINATÀRIES | Persones vinculades al Tercer Sector Social

MODALITAT VIRTUAL

Sessions exclusives per a persones vinculades a organitzacions del Tercer Sector Social. En cas d’exhaurir-se les places tindran prioritat les persones vinculades a les organitzacions sòcies de La Confederació i les seves entitats de base. Aquesta sessió no té cost per a les persones assistents.