Apunts654C.Els imperdibles de La Confederació: “L’ètica de les entitats socials” amb Begoña Roman

BlogNotíciesApunts654C.Els imperdibles de ...

Al cicle “Apunts654C.Els imperdibles de La Confederació” parlarem amb Begoña Roman Maestre, filòsofa i professora universitària experta en ètica.

Begona Román Maestre és doctora en Filosofia per la Universitat de Barcelona, d’on és actualment professora a la Facultat de Filosofia. És membre del grup de recerca de la Generalitat de Catalunya “Aporia: Filosofia contemporània, Ètica i Política”, Presidenta del Comitè d’Ètica de Serveis Socials de Catalunya, vocal del Comitè de Bioètica de Catalunya, del Comitè per la integritat en la recerca de Catalunya i del Comitè d’ètica assistencial de l’Hospital clínic de Barcelona. El seu àmbit d’especialització és la Bioètica i l’ètica aplicada a entorns professionals i organitzatius.

En aquesta ocasió, i sota el títol “L’ètica de les entitats socials”, ens parlarà d’un tema de debat actual al nostre sector. Per Roman l’ètica d’una entitat és més ampla i complexa que ser fidel a la seva missió des de la suma de les ètiques professionals i de la bona voluntat de les persones que en ella treballen. Segons Begoña Roman, pensar l’ètica de l’organització exigeix:

• Pensar en les seves relacions (com atén, quins serveis ofereix, amb qui més s’hi relaciona) i com tracta a qui en ella treballa. Totes aquestes relacions la defineixen;
  • Explicitar qui és (el seu ethos) i quan s’apropa respecte de qui vol ser;
  • Alinear amb aquest ethos tot el que fa amb certa coherència (integritat), dintre i fora, lligant present, passat i projecte de futur per a continuar reconeixent-se.

D’altra banda les pressions estructurals on es troba l’entitat no són menyspreables: són les nostres circumstàncies i afecten les nostres possibilitats i creences.

Dos exemples li serviran per a il·lustrar aquesta complexitat i amplitud de la tasca de l’ètica de les entitats socials: la cultura de la por (inclosa l’aporofòbia) i la inestabilitat laboral dels professionals del sector social.

INFORMACIÓ BÀSICA:

TÍTOL | “L’ètica de les entitats socials”.

QUAN | dijous 25 de juliol de 2024, de 9.30 a 10.45 hores.

PERSONES DESTINATÀRIES | Persones vinculades al Tercer Sector Social.

MODALITAT VIRTUAL

Sessions exclusives per a persones vinculades a organitzacions del Tercer Sector Social. En cas d’exhaurir-se les places tindran prioritat les persones vinculades a les organitzacions sòcies de La Confederació i les seves entitats de base. Aquesta sessió no té cost per a les persones assistents.